| کد خبر: 261961 |

تحول و ارتقای بلوکی سیستم های هوانوردی

اجرای برنامه تحول و ارتقای بلوکی و ماژولار سیستم های هوانوردی یک ابتکار عمل فوق العاده جذاب و موثر در قالب برنامه جهانی ناوبری هوایی ایکائو است.

تین نیوز

سه روش مدیریت تحت شرایط عدم قطعیت عبارتند از: طرح ریزی بلوکی و ماژولار،برنامه ریزی سناریویی استوار چند مرحله ای و برنامه ریزی غلتان.

اجرای برنامه تحول و ارتقای بلوکی و ماژولار سیستم های هوانوردی ASBU یک ابتکار عمل فوق العاده جذاب و موثر در قالب برنامه جهانی ناوبری هواییGANP ایکائو است که برای اولین بار در نوامبر۲۰۱۲ توسط ایکائو برای ترسیم نقشه راه مدرن سازی سیستم ناوبری هوایی جهانی در سند ۹۷۵۰ معرفی شد.روش ASBU یک چارچوب انعطاف پذیر و مقیاس پذیر است که به همه کشورها اجازه می دهد تا ظرفیت های ناوبری هوایی خود را بر اساس خلاء ها، نیازها و مقتضیات عملیاتی خاص خود ارتقاء دهند که این روش می تواند حتی برای بهبود کلیه شرکت های ایرانی بسیار الهام بخش باشد.

در ASBU چهار PIA در چهار بلوک زمانی سازمان دهی شده است.هر بلوک شامل مجموعه ای از ماژول هاست که PIA خاص خود را دنبال می کند.

در فاز ۱ بر اجرای فناوری های PBN(مانند RNPوRNAV)و ADS-B متمرکز بود.در فاز ۲ در حال اجرا بر فرآیندهای تصمیم گیری مشارکتی کلی CDM و فرودگاهی A-CDM متمرکز است و در فاز ۳ بر ATFM پیشرفته و SWIM

 

* خلیل الله معمار زاده کارشناس هوانوردی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: کانال شخصی نویسنده

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.