| کد خبر: 255308 |

◄ بروز ساختار رانتی و انحصارطلبی در مهمترین پایانه بار کشور

شماری از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا پایانه بار بندرعباس را به تاریکخانه ای تشبیه کردند و خواستار رفع معضل بارهای رفت و برگشت اعلامی از سالن اعلام بار پایانه بار بندرعباس و پایان دادن به رانت و انحصارطلبی برخی افراد در بندرعباس شدند.

تین نیوز

شماری از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا، پایانه بار بندرعباس را به تاریکخانه ای تشبیه کردند و خواستار رفع معضل بارهای رفت و برگشت اعلامی از سالن اعلام بار پایانه بار بندرعباس و پایان دادن به رانت و انحصارطلبی برخی افراد در بندرعباس شدند.

به گزارش تین نیوز ، خداداد بکرانی فعال صنفی حمل و نقل جاده ای کالا گفت: پایانه بار بندرعباس یک پایانه  پر هزینه و پُر از اتلاف وقت‌، برای رانندگان و کامیونداران و  پایانه ای است که به صورت نیمه هوشمند و نیمه سنتی بدون شفافیت لازم و با هر روشی در خدمت رانندگان و کامیونداران و صاحبان سرمایه است.

وی در شبکه های اجتماعی افزود: این پایانه برای ورود به اپلیکیشن نوبت مجازی، دریافت حواله بار و و عملیات بارگیری،  هزینه های بسیار سنگینی برای حمل یک بار از منطقه ویژه شهید رجایی بر ناوگان و رانندگان جاده ای کشور تحمیل می کند.

او در مورد بارهای کفی و بارگیر تیغه که از مهمترین سالن پایانه بار کشور یعنی پایانه بار قدیم بندرعباس اعلام  و توزیع  می شود، عنوان کرد: مدعی هستیم انجمن های صنفی رانندگان در پایانه های سراسر کشور فعال هستند‌ و از منافع صنف دفاع می کنند بنابراین بندرعباس و پایانه بار آن نیز از این امر مستثنی نیستند.

بکرانی ادامه داد: اگر انجمن های صنفی رانندگان در این شهر،  مدعی هستند در بندرعباس تن کیلومتر اجرا می شود‌ و اگر ادعا دارند مصوبات و بخشنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به خصوص بخشنامه شماره ۲۰۹ ، در پایانه بار بندرعباس به درستی و طبق روال بر روی ریل اصلی حرکت می کند، دلیل اینکه وقتی در مورد محموله های کانتینر رفت و برگشت که از مبدا بندرعباس به اقصی نقاط کشور اعلام بار می شود‌، نرخ کرایه برگشت کانتینر با نرخ‌مصوب سازمان راهداری و تن بر کیلومتر تفاوت فاحش دارد، چیست؟!

او عنوان کرد: چرا و به چه علت کانتینری که بارگیر کفی و یا تیغه محیطی را اشغال کرده است‌، باید ۳۵ درصد نرخ کرایه رفت از بندرعباس را شامل شود؟! چگونه تن کیلومتری اجرا می شود که رنگ و بوی مصوبه ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری را ندارد؟!

وی این اقدام را ظلم و اجحافی بزرگ توصیف کرد که به روشنی روز در این پایانه و حمل و نقل بندرعباس  آشکارا رخ می دهد اما تا کنون برای اصلاح آن اقدام موثر و مفیدی سهوا و یا عمدا صورت نگرفته است کما اینکه بعد از این مدت طولانی، اگر حرکتی صورت می گرفت‌، قطعا بی تاثیر نبود.

بکرانی ادامه داد: حدود چهار سال از اجرای تن بر کیلومتر می گذرد با کدام ترازو کرایه های برگشت کانتینر خالی از شهرهای مختلف به مقصد بندرعباس سنجیده شده است، تناژ و وزن محموله یکی از پارامترهای دخیل در تعیین نرخ کرایه حمل خواهد بود، اگر محموله ای تناژ نداشت ولی از لحاظ ابعاد (ارتفاع و طول) حجم  بارگیر را اشغال کرده باشد‌، تن کیلومتر در قبال آن صدق نمی کند؟!

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا با تاکید بر این که بندرعباس محل بارگیری رانندگان کل کشور است، گفت: با توجه به اینکه قوانین حمل و نقل در سراسر کشور صادق و اجرای دقیق تن کیلومتر و مصوبه ۲۰۹برای تمامی استان ها لازم الاجرا است و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اجرای دقیق مصوبات و بخشنامه ها در تمامی دستگاه های اجرایی‌، درخواست می شود در زمینه پیگیری و رفع معضل بارهای رفت و برگشت اعلامی از سالن اعلام بار پایانه بار بندرعباس و پایان دادن به رانت و انحصارطلبی برخی افراد در بندرعباس تلاش و کوشش مضاعفی صورت گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 3

    یادمان باشد مواظب. باشیم تو میدون شهرک حمل ونقل و سیستم عنکبوتی اش توپ نزنیم ،انجمن صنفی رانندگان تنها پایگاه باقیمانده در مقابل دشمنان قسم خورده رانت خواران مورد حمایت بعضی از مدیران ارشد متولی دولتی حمل ونقل جاده ای کالا است ،هر نوشته ما هرچند بر حق باید با احتیاط بیشتری منتشر شود ،اتحاد تان ترک برندارد انشالله.....

  • ناشناس 0 5

    تاریک تر از پایانه امیر کبیر در اصفهان نداریم شما اگر دوست نداری بار رفت و برگشت نگیر از بندرعباس
    اگر اقای ...یا هر شخصی جواب تلفن شما را نداده دلیلی نداره شما در رسانه و شبکه های اجتماعی بابت این موضوع مطلب انتشار بدید انجمن در بندرعباس دفتر داره و سه عضو دیگه در هیئت مدیره هستند
    اگر مسلمانید و ادعای اسلام دارید که گویا دارید و در تمام مطالبی که انتشار میدهید دم از اسلام و خدا و پیامبر و عدالت میزنید این روش شما درست نیست انجمن بندرعباس به شما چه ارتباطی دارد!!!
    شما اگر باغبان خوبی هستید به مشکلات پایانه اصفهان و رانندگان و کامیون داران در اصفهان رسیدگی کنید

  • پویان 3 0

    مگه بار رفت و برگشت دلبخواهی که شما نزن ومن بزنم ؟

    بنده خدا اعلام بار بندر عباس روی بار رفت و برگشت داره کارت نوبت راننده را باطل می کنه .
    مگه دست من و شماست ؟
    وقتی کارت نوبت روی بار رفت و برگشت داره باطل میشه شما میتونی بگی نمی خواهم هشت رورم هست تو صف نوبت هستیم ،شما گویا خودت باربری هستی یا صاحب باری ،یا هیچکدوم از اینا نیستی ولی ی جورایی مامور ودلال اینایی؟

  • حسن ر 2 0

    جناب ناشناس گویا شما خارج از سیستم پایانه وسالن بار می گیرید که این طور اظهار نظر می کنی؟
    شما این گونه که صحبت می کنی مشخص است که یکی از همون افراد قانون گریز و از طیف بار.... ها هستیدکه در بندر عباس بدون توجه به قانون ومقررات با هرروشی برای حمل بار دست به کارند .
    بزرگوار عزیز برادر بار رفت وبرکشتی که داره کارت نوبت روش باطل می کنه مگه دل بخواهی میشه بگی من نمی برم ؟
    لطفا اونجایی این حرفها را بزن مه خریدار داشته باشه ،برای همون طیفی بی قانون خودتون که بارهای برگشتی از بار را برای این افراد ردیف کردند و اول اعلام بار بارهای نقلی را بهشون می دهند.

  • خدادادبکرانی 3 0

    سلام
    جنابان ناشناس رسم بر اینه که هر ا ظهار نظر ونقد وبررس شناس باشه نه ناشناس ولی خب....

    اول که مطلب تین نیوز چنین اشاراتی درج‌نشده واگر شما جایی چنین مطلبی خوندید همانجا کامنت خودتون را درج کنید تا پاسخ را بشنوید ..

    ولی گویا همان مطلبی را که شما مد نظرتان هست ودر جایی غیر از تین نیوز در رسانه وشبکه اجتماعی دیده بان درج شده اشاره دارید!؟ ..

    اگر همان مطلب را نیز کامل خونده باشید ودرک کرده باشید هیچ گاه موضع نمی گرفتید ..
    هر چند به‍ر حال نقد و بررسی موضوعات راهگشای مشکلات هست ..
    ولی در جایی که می تونست اظهار نظر شما برروی اصل موضوع معطوف شود , ودر درک مانع ومشکل اصلی راهگشا باشد ,بیشتر معطوف به حاشیه مطلب است ..
    من که در مطلب کامل که در رسانه وشبکه‌مجازی منتشر ودر برخی کانال ها درج شد عینا گفتم ..!!

    با دوقطبی شدن حمل ونقل بندر که یکی شهرک حمل ونقل وپایانه قدیم هست کاری ندارم ..
    البته فعلا کاری ندارم
    این موضوع انشاالله در آینده نزدیک موضوع اصلی من خواهد بود ..
    ومطمعن باشید برای رونق پایانه بار که چندین سال متوالیست در خدمت رانندگان است وخانه دوم راننده به حساب میاد سر سوزنی عقب نخواهیم نشست .
    وهدف وجان مطلب بیشتر روی کرایه های رفت وبرگشت از مبدا بندر بود ...
    در خصوص مطلب بعدی که دوستمون اشاره کردند با وجود تکنولوژی پیشترفته در جامعه ووجود تلفن همراه برای راندمان کاری وجلو گیری از اتلاف وقت قطعا یکی از گزینه های موفقیت در کار پاسخگویی به موقع با هرروش ممکن ...
    در تمام دستگاهها وصنایع وارگانهای مختلف برای عدم اتلاف وقت از تکنولوژی های پیشرفته بهره گیری می کنند حتی بجای کنفرانس های حضوری, ویدو کنفراس برقرار می کنند ..
    حالا یک مسئول انجمن که با انتخاب خود راننده برروی کرسی انجمن نشسته اینقدر مهم شده که پاسخ تلفن های ولی نعمت خود را ندهد وککشم گزیده نشود که راننده با چند میلیارد سرمایه پاشه بیاد در انجمن مشکل خودش را مطرح کنه وبره ؟
    پس تلفن همراه می خواهیم چکار ؟!
    اینترنت می خواهیم چکار ؟!
    اگر اینا برای خدمت به جامعه در اختیار ملت نهاده شده ؟!
    چرا مسئول مربوطه برای فرار از پاسخگویی حضور در انجمن ورفتن ووقت گذاشتن برای طرح موضوعات ومشکلاتی که خود انجمن باید بیشتر از این روی منافع راننده زوم کند وخودش اگر دستی در این کار دارد ومنافعی دارد باید دنبال حق وحقوق صنفی باشد قبل از اینکه اصلا راننده ای بخواد از این دست مشکلات که همچون روز روشن است را عنوان کند !

    موضوعی دیگه انجمن های سراسر ایران اعم از کارگری وکارفرمایی اگر مدعی دفاع از حق وحقوق صنفی رانندگان هستند وکانون تشکیل دادند که از حق وحقوق راننده دفاع می کنند ,وبرای راننده تصمیم گیری می کنند وخط مشی تعیین می کنند قطعا باید پاسخگو‌باشند ,
    چه بندر باشه ,چه اصفهان ,چه‌مشهد مقدس ,
    پس از حس نژاد پرستانه ای که نسبت انجمن بندر که عنوان شدکاری با شما نداره ,فاصله بگیرید که اینا اصلا تفکر درستی نیست ..
    چون اگر قرار باشه کاری با بقیه راننده نداشته باشه ,
    تصمیمات در عملیات بارگیری ونوبت واعلام بار وبقیه موارد رانندگان استانهای دیگر را نیز نباید کاری داشته باشد ,وفقط به اعضای خود انجمن خدمات بدهد.
    تا بقیه راننده ها که از بیرون واز استانهای مختلف به بندر میان یه فکری بکنند ..
    باتشکر

  • ناشناس 1 0

    هم بندرعباس هم بندرامام هردو شدن مرکز دلالی و بی نظمی همین روزهاست که کلا تعطیل بشه همش شده بارفروشی و دلالی بندرامام خیلی خیلی محترمانه نفر گذاشتن بار میفروشه اصلا نویت معنی نداره هزاران نفر اعتراض کردن فایده نداره ..یا سپاه یا ارتش یکی ازاین ارگانها تا مدیریت بدست نگیره این بندرها درست نمیشن باید ارگانی باشه هم سرمایه داشته باشه هم نفرات هم مدیریت هم نظم خودشو داشته باشه تا حق ناحق نشه ...