◄ بروز ساختار رانتی و انحصارطلبی در مهمترین پایانه بار کشور
شماری از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا پایانه بار بندرعباس را به تاریکخانه ای تشبیه کردند و خواستار رفع معضل بارهای رفت و برگشت اعلامی از سالن اعلام بار پایانه بار بندرعباس و پایان دادن به رانت و انحصارطلبی برخی افراد در بندرعباس شدند.
شماری از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا، پایانه بار بندرعباس را به تاریکخانه ای تشبیه کردند و خواستار رفع معضل بارهای رفت و برگشت اعلامی از سالن اعلام بار پایانه بار بندرعباس و پایان دادن به رانت و انحصارطلبی برخی افراد در بندرعباس شدند.
به گزارش تین نیوز ، خداداد بکرانی فعال صنفی حمل و نقل جاده ای کالا گفت: پایانه بار بندرعباس یک پایانه پر هزینه و پُر از اتلاف وقت، برای رانندگان و کامیونداران و پایانه ای است که به صورت نیمه هوشمند و نیمه سنتی بدون شفافیت لازم و با هر روشی در خدمت رانندگان و کامیونداران و صاحبان سرمایه است.
وی در شبکه های اجتماعی افزود: این پایانه برای ورود به اپلیکیشن نوبت مجازی، دریافت حواله بار و و عملیات بارگیری، هزینه های بسیار سنگینی برای حمل یک بار از منطقه ویژه شهید رجایی بر ناوگان و رانندگان جاده ای کشور تحمیل می کند.
او در مورد بارهای کفی و بارگیر تیغه که از مهمترین سالن پایانه بار کشور یعنی پایانه بار قدیم بندرعباس اعلام و توزیع می شود، عنوان کرد: مدعی هستیم انجمن های صنفی رانندگان در پایانه های سراسر کشور فعال هستند و از منافع صنف دفاع می کنند بنابراین بندرعباس و پایانه بار آن نیز از این امر مستثنی نیستند.
بکرانی ادامه داد: اگر انجمن های صنفی رانندگان در این شهر، مدعی هستند در بندرعباس تن کیلومتر اجرا می شود و اگر ادعا دارند مصوبات و بخشنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به خصوص بخشنامه شماره ۲۰۹ ، در پایانه بار بندرعباس به درستی و طبق روال بر روی ریل اصلی حرکت می کند، دلیل اینکه وقتی در مورد محموله های کانتینر رفت و برگشت که از مبدا بندرعباس به اقصی نقاط کشور اعلام بار می شود، نرخ کرایه برگشت کانتینر با نرخمصوب سازمان راهداری و تن بر کیلومتر تفاوت فاحش دارد، چیست؟!
او عنوان کرد: چرا و به چه علت کانتینری که بارگیر کفی و یا تیغه محیطی را اشغال کرده است، باید ۳۵ درصد نرخ کرایه رفت از بندرعباس را شامل شود؟! چگونه تن کیلومتری اجرا می شود که رنگ و بوی مصوبه ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری را ندارد؟!
وی این اقدام را ظلم و اجحافی بزرگ توصیف کرد که به روشنی روز در این پایانه و حمل و نقل بندرعباس آشکارا رخ می دهد اما تا کنون برای اصلاح آن اقدام موثر و مفیدی سهوا و یا عمدا صورت نگرفته است کما اینکه بعد از این مدت طولانی، اگر حرکتی صورت می گرفت، قطعا بی تاثیر نبود.
بکرانی ادامه داد: حدود چهار سال از اجرای تن بر کیلومتر می گذرد با کدام ترازو کرایه های برگشت کانتینر خالی از شهرهای مختلف به مقصد بندرعباس سنجیده شده است، تناژ و وزن محموله یکی از پارامترهای دخیل در تعیین نرخ کرایه حمل خواهد بود، اگر محموله ای تناژ نداشت ولی از لحاظ ابعاد (ارتفاع و طول) حجم بارگیر را اشغال کرده باشد، تن کیلومتر در قبال آن صدق نمی کند؟!
این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا با تاکید بر این که بندرعباس محل بارگیری رانندگان کل کشور است، گفت: با توجه به اینکه قوانین حمل و نقل در سراسر کشور صادق و اجرای دقیق تن کیلومتر و مصوبه ۲۰۹برای تمامی استان ها لازم الاجرا است و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اجرای دقیق مصوبات و بخشنامه ها در تمامی دستگاه های اجرایی، درخواست می شود در زمینه پیگیری و رفع معضل بارهای رفت و برگشت اعلامی از سالن اعلام بار پایانه بار بندرعباس و پایان دادن به رانت و انحصارطلبی برخی افراد در بندرعباس تلاش و کوشش مضاعفی صورت گیرد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.