| کد خبر: 254776 |

ساخت هواپیمای ایرانی؛ از وعده تا عمل

وعده ساخت هواپیما در یک سال گذشته از سوی مسئولان حوزه هوایی مطرح شد و اکنون هم رئیس سازمان هواپیمایی اعلام کرده که "هواپیمای ایرانی آماده پرواز است.

تین نیوز

وعده ساخت هواپیما در یک سال گذشته از سوی مسئولان حوزه هوایی مطرح شد و اکنون هم رئیس سازمان هواپیمایی اعلام کرده که "هواپیمای ایرانی آماده پرواز است. در عین حال به دنبال گسترش ارتباطات ایران و روسیه، تعمیر و ساخت محصولات ایرانی مورد تأیید سازمان هواپیمایی کشوری روسیه قرار گرفته تا شاید به صورت مشترک هم شاهد تولید محصولاتی در این زمینه باشیم".

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، به اذعان مسئولان حوزه هوایی کشور، نیاز فعلی ما در ایران ۵۵۰ فروند هواپیمای فعال است و در حال حاضر تنها حدود ۱۷۸ هواپیمای فعال داریم.

در عین حال در این مدت تلاش هایی برای ساخت هواپیما   انجام شده است؛ چه هواپیمای مسافری و چه غیرمسافری. شهریورماه سال گذشته بود که محمد محمدی بخش - رئیس سازمان هواپیمایی کشوری - از خبرهایی در حوزه ساخت هواپیما اعلام کرد.

در خصوص ساخت هواپیمای مسافری محمدی بخش گفته بود، انتظار ما این است با دستور رئیس جمهوری مبنی بر  ساخت هواپیمای مسافری  و همچنین با پلتفرم هایی که در اختیار خودمان است، سازمان هواپیمایی کشوری، مجموعه  هسا  و سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، بخش صنایع هوایی وزارت صمت و سازمان هواپیمایی کشوری به زودی موضوع ساخت هواپیما عملی شود.

پیش از آن هم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فروردین ماه سال گذشته از سرمایه گذاری روی پروژه هواپیمای ۵۲ نفره ( ایران 140 ) در کنسرسیومی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع و شرکت های دانش بنیان خبر داده بود و حتی  وعده پرواز این هواپیما تا پایان ۱۴۰۱  هم داده شد؛ اما در نهایت رئیس سازمان هواپیمایی بدون تایید خبر پرواز این هواپیما، فقط اعلام کرد ساخت این هواپیما پیشرفت خوبی داشته و  آماده پرواز است .

به تازگی و به دنبال گسترش ارتباطات ایران و روسیه در حوزه صنعت هوایی، محمدی بخش از  تعمیر و تأمین قطعات هواپیما به صورت مشترک بین ایران و روسیه  در شرایط تحریم خبر داده و گفته تمام تأییدیه های ایران در حوزه های هوایی از جمله استاندارد، بخش های تعمیر و نگهداری، آموزش، دفاتر طراحی و ساخت و تولید محصولات، مورد تأیید سازمان هواپیمایی کشوری روسیه قرار گرفت، به این نحو که می توانیم همه محصولاتمان را در حوزه تعمیر و نگه داری و تعمیر قطعات و تأمین قطعات به صورت مشترک استفاده کنیم.

حال باید دید در شرایطی که خبر تلاش برای اقدامات مشترک بین ایران و روسیه منتشر شده و سازمان هواپیمایی هم از آماده پرواز بودن پلتفرم ایرانی هواپیما سخن گفته، در نهایت چه زمانی شاهد پرواز اولین هواپیمای ایرانی خواهیم بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.