| کد خبر: 253291 |

معاون وزیر صمت مطرح کرد:

همکاری ایران و قطر برای ایجاد هاب غلات منطقه/ مراودات کانتینری را افزایش می‌دهیم

رییس سازمان توسعه و تجارت اظهار داشت: علاوه بر موضوعات یاد شده در زمینه صادرات به کشورهای مختلف از طریق ایران و همچنین استفاده از فرصت قطر برای تجارت آزاد و عضویت در GCC و اتحادیه کشورهای حاشیه خلیج فارس جلساتی امروز برگزار می شود.

تین نیوز

رییس سازمان توسعه و تجارت اظهار داشت: علاوه بر موضوعات یاد شده در زمینه صادرات به کشورهای مختلف از طریق ایران و همچنین استفاده از فرصت قطر برای تجارت آزاد و عضویت در GCC و اتحادیه کشورهای حاشیه خلیج فارس جلساتی امروز برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، پیمان پاک در حاشیه همایش تجاری و سرمایه گذاری ایران- قطر اظهار داشت: با توجه به تاکید دولت برای توسعه روابط با همسایگان کشور، قطر بعنوان یکی از کشورهایی است که سالها از نظر سیاسی و منطقه ای قرابت نزدیکی با ایران داشته است اما تاکنون از فرصت های اقتصادی دو کشور استفاده نشده بود، طی چند ماه گذشته توجه و عزم جدی در حوزه توسعه روابط دو کشور داشتیم که اعزام رایزن وزارتخانه، ایجاد مرکز تجاری برگزاری نمایشگاه اقتصادی، اعزام هیات های تجاری در راستای فعالیت و برنامه هایی که وزارت صمت داشته از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به نشست امروز معاونین وزاری صمت، هیات های تجاری و سرمایه گذاران دو کشور تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ فعال اقتصادی ایران در جلسات B To B شرکت کردند و نشست های مذاکرات تجاری برای عقد قرارداد در توسعه واردات و صادرات و همچنین سرمایه گذاری در مجموعه هایی که تولید مشترک داشته باشیم، انجام شد.

معاون وزیر صمت ادامه داد: علاوه بر موضوعات یاد شده در زمینه صادرات به کشورهای مختلف از طریق ایران و همچنین استفاده از فرصت قطر برای تجارت آزاد و عضویت در GCC و اتحادیه کشورهای حاشیه خلیج فارس جلساتی امروز برگزار می شود.

وی تاکید کرد: در خصوص حمل و نقل دریایی، بیمه، حوزه ضمانت بانکی و امنیت غذایی نیز مذاکرات دقیق تری خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: باید بتوانیم خطوط حمل و نقل و رفت و آمد کشتی ها و مراودات کانتینری را افزایش دهیم و از ظرفیت ری اکسپورت در قطر استفاده کنیم. و همه ظرفیت ها متمرکز در امارات نباشد، مذاکرات خوبی در این خصوص انجام شده امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

پیمان پاک با بیان اینکه سطح تجارت ایران و قطر اکنون ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار است، افزود: این سطح از روابط پایین است امیدواریم با برنامه ریزی ارقام تجاری دو کشور افزایش یابد.

وی بیان داشت: روابط اقتصادی و تجاری دو کشور خیلی بهم گره نخورده بود، البته ابتدای کار دشواری هایی دارد، اما اکنون در کشورهایی مثل عمان با رشد قابل توجهی از توسعه روابط تجاری مواجهیم.

وی گفت: علیرغم عزم جدی دو کشور بواسطه نوع فعالیت قطر که عمدتا در حوزه نفت و گاز بوده است، به موضوعات دیگر کمتر پرداخته شده است که البته ورود به این امر و برای اینکه بتوانیم مانند عمان افزایش روابط تجاری داشته باشیم، زمان بر است.

معاون وزیر صمت گفت: تمرکز این است که از ظرفیت صادرات مجدد و با سرمایه گذاری مشترک استفاده کنیم در این رابطه مذاکرات خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در سفر دو هفته قبل هیات بزرگی از قطر در خصوص سرمایه گذاری در حوزه امنیت غذایی و فعال کردن جایگاه ژئوپلیتیک ایران بعنوان هاب غلات منطقه با حضور قطری ها و همچنین استفاده از سرمایه ها و ظرفیت بندر حمد مذاکراتی انجام شد.

وی ابراز امیدواری کرد که در زمینه توسعه زیرساخت و سرمایه گذاری مشترک از فعالین اقتصادی قطری بیشتر استفاده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.