| کد خبر: 253143 |

◄ نارضایتی رانندگان کامیون از وضعیت بیمه تکمیلی ادامه دارد

با این که هزینه بیمه تکمیلی رانندگان نقدا از آنان دریافت شده ولی برای مدت بیش از ۱۰ روز، ارایه خدمات بیمه ای به رانندگان به دلیل بدهی کانون شرکت های حمل و نقل قطع بود.

تین نیوز

با این که هزینه بیمه تکمیلی رانندگان نقدا از آنان دریافت شده ولی برای مدت بیش از ۱۰ روز، ارایه خدمات بیمه ای به رانندگان به دلیل بدهی کانون شرکت های حمل و نقل -که متولی بیمه تکمیلی رانندگان است- به شرکت بیمه گر، قطع بود.

به گزارش تین نیوز، این مطلب را شماری از رانندگان و کامیونداران در شبکه های اجتماعی بیان کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

در عین حال نوید خیرمند راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا نیز در شبکه های اجتماعی در توضیح این مشکل مطلبی منتشر کرد و نوشت: مطابق ماده ۲ قرارداد بیمه تکمیلی، پرداخت حق بیمه توسط کانون شرکت ها باید در سه مرحله و در سر رسیدهای ۱۴۰۱.۰۹.۰۱ و ۱۴۰۱.۱۱.۰۱ و ۱۴۰۱.۱۲.۲۰ پرداخت می شد.

وی گفت: بیش از ۱۰ روز خدمات بیمه تکمیلی به رانندگان به علت بدهی معوق، متوقف شد این در حالیست که تاکنون چند برابر حق بیمه (موضوع ماده ۱) از اکثریت رانندگان اخذ شده است.

این راننده کامیوندار افزود: شنیده ها حاکیست کانون شرکت ها به بهانه خدمات نامطلوب و عدم پرداخت خسارت به رانندگان توسط بیمه گر، از پرداخت قسط دوم امتناع ورزید.

او عنوان کرد: در نگاه اول هر ساده لوحی به این اقدام حسن ظن دارد، ولی سوال اینجاست که: وقتی سررسید قسط آخر حق بیمه به میزان ۳۰ هنوز نرسیده، چه لزومی به گروکشی قسط دوم به بهانه عمل نکردن تعهدات شرکت بیمه گر وجود دارد؟

وی تاکید کرد: اولین قسط حق بیمه مربوط به ۱۴۰۱.۰۹.۰۱  و دومین قسط مربوط به ۱۴۰۱.۱۱.۰۱ بوده است که تا مورخ ۱۴۰۱.۱۲.۰۹ پرداخت نشد.

 خیرمند گفت: از آنجایی که دریافت این حق بیمه از رانندگان از ابتدای مهر بوده، باید محل (وجه) آن در حساب کانون طی این مدت موجود باشد.

وی افزود: قیمت دلار در ابتدای آذر در بازار آزاد ۳۵٫۰۰۰ تومان و قیمت سکه ۱۵٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان بوده و در هفته گذشته قیمت دلار ۵۸٫۰۰۰ تومان و سکه ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ را رد کرد.

خیرمند گفت: وقتی گوشت را به دست گربه می سپاریم انتظاری بیش از این نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر. 0 0

    درخصوص حق بیمه تجربه ثابت کرده شرکتهای حمل ونقل بسیار متقلب و بدحساب هستند در دهه هفتاد تا هشتاد شرکتهای حمل ونقل پول رانندگان را که بایستی به تامین اجتماعی پرداخت میشد به تامین احتماعی ندادند حتی بسیاری از مدیران شرکتهای حمل وتقل توسط تامین اجتماعی محکوم به پرداخت میلیونها تومان شدند و زندان رفتند اما پولهای رانندگان را به حساب تامین اجتماعی ندادند پس نباید بازهم اشتباه بزرگ تکرار شود و حق بیمه مستقیم به طرف قرارداد با اخذ وثیقه وتعهد پرداخت شود.پول به دست شرکت حمل ونقل بسیار اشتباه است.

  • راننده 0 0

    سال72تا80این تجربه تلخ برای راننده گان هنوز هم باقی مانده وکسی جوابگو نیست راننده نصف هشت سال سابقه راهم ندارد پس بدانید که خود سازمان هم اگر بی طرف بود درطی این همه سال بعد شرکت ها راوادار می نمود درصدی هم به حساب تامین اجتماعی واریز نمایند تاهشت سال کامل شود چطور می توانند چهاردرصد خودشان رانه درصد نمایند وسریع اجرایی نمایند ولی نمی توانند حق راننده راوصول نمایند پس بدانید همه دستشان درجیب راننده بی پناه است