| کد خبر: 249734 |

◄ هشدار نسبت به امکان سوء استفاده از اطلاعات رانندگان/ دسترسی را از تشکل ها بگیرید

انجمن های صنفی و کانون های مربوطه نباید بدون اخذ اجازه به اطلاعات شخصی رانندگان و مالکان کامیون ها دسترسی داشته باشند.

تین نیوز

انجمن های صنفی و کانون های مربوطه نباید بدون اخذ اجازه به اطلاعات شخصی رانندگان و مالکان کامیون ها دسترسی داشته باشند.

به گزارش تین نیوز،  محسن متقین فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان متولی بخش دولتی حمل و نقل جاده ای بر اساس وظایف ذاتی و اختیارات خود امکان دسترسی به اطلاعات هویتی و عملکرد رانندگان و کامیون ها را دارد، حفظ اطلاعات هویتی و شخصی افراد از ارکان حقوق شخصی افراد بوده  و نباید در اختیار سایر افراد اعم از حقوقی و حقیقی قرار گیرد.

وی افزود: در سال های گذشته با پیگیری‌ های فعالان صنفی ، این حفره امنیتی در نرم افزار های طراحی شده توسط سازمان برای استفاده رانندگان و کامیونداران برطرف شده است، به طوری‌ که اگر راننده ای  بخواهد به اطلاعات و عملکرد خود یا کامیونش دسترسی داشته باشد باید کد راستی آزمایی راکه به صورت پیامک از طریق سیستم برای او ارسال شده را در قسمت مخصوص وارد نماید و این امر موجب می شود پروتکل های امنیتی رعایت و نیز  اطمینان کافی از رضایت شخص برای دسترسی به اطلاعات او اخذ  شده باشد.

وی عنوان کرد: اما متاسفانه شاهد این امر هستیم که ان جی او ها و تشکل های صنفی (انجمن ها و کانون های مربوطه) بدون هیچ محدودیتی به اطلاعات رانندگان و خودروهای آنها دسترسی داشته و بدون کسب اجازه از آنها می‌توانند این اطلاعات را مشاهده نموده و مورد بهره برداری قرار دهند.

متقین تاکید کرد: در شرایط خاص فعلی و حساسیت صنف حمل و نقل جاده‌ای و کامیونداران و احتمال سوء استفاده از اطلاعات مربوطه توسط معاندین لازم است هر چه سریعتر به ادامه این روند خاتمه داده شود.

او گفت: دسترسی تشکل های صنفی اعم از انجمن ها و کانون های مرتبط به اطلاعات رانندگان بدون اخذ رضایت آنها مغایر اصل ۲۵ قانون اساسی بوده و حتی به استناد ماده ۴ قانون جرایم  رایانه‌ ای قابلیت پیگیری کیفری نیز دارد.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای افزود:  لازم است سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  برای جلوگیری از تداوم این اقدامات و نیز  پیشگیری از وقوع جرم، ترتیبی اتخاذ نماید که هیچ یک از تشکیلات صنفی نتوانند بدون اخذ اجازه از راننده و کامیونداران به اطلاعات شخصی آنها از طریق  دسترسی به کارت هوشمند آنان دست یابند.

وی عنوان کرد: این امر با ارسال کد چند رقمی به تلفن راننده ای که کاربر انجمن یا کانون مربوطه می خواهد به اطلاعات او دست‌ یابد و نیز راستی‌ آزمایی لازم میسر خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر 0 0

    متاسفانه هرننه قمری از راه میرسد میتواند توسط آشنایی با یک شرکت حمل ونقل به اطلاعات وتلفن ومحل زندگی وسکونت رانندگان دست یابد وبعضا دیده شده خود مدیرانجمن صنفی بدون اجازه از مقام قضایی هوشمند راننده را غیرفعال نموده ودردسر ساز شده‌.اطلاعات رانندگان محرمانه وبایستی رمزعبور آن دست شخص راننده باشد