| کد خبر: 248578 |

باند رفت قطعه ۲ آزادراه تهران - شمال تا پایان سال تکمیل می شود

رئیس بنیاد مستضعفان می گوید باند رفت منطقه دو آزادراه تهران - شمال تا پایان سال تکمیل می شود، اما برای قابل عبور شدن نیازمند اقدامات ایمنی است.

تین نیوز

رئیس بنیاد مستضعفان می گوید باند رفت منطقه دو آزادراه تهران-شمال تا پایان سال تکمیل می شود، اما برای قابل عبور شدن نیازمند اقدامات ایمنی است.

به گزارش تین نیوز، منطقه دو آزادراه تهران - شمال ۲۲ کیلومتر طول دارد؛ این قطعه دارای ۵۹ رشته تونل و باند اول دارای ۳۱ رشته تونل جمعا به طول ۱۶۵۰۰ متر است. بزرگترین تونل آزادراه و کشور به طول ۶۴۰۰ متردر این منطقه قرار دارد، ۷۵ درصد مسیر ازداخل تونل و ۷ درصد مسیر از روی پل است. تعداد پل در مسیر رفت و برگشت ۲۵ دستگاه، باند اول دارای ۱۵ پل بزرگ و کوچک جمعا به طول یک کیلومتر است.

پرویز فتاح  در بازدید حضوری از باند رفت منطقه دو آزادراه تهران - شمال اظهار کرد: سال گذشته تونل البرز شرقی به طول ۶۴۰۰ کیلومتر افتتاح شد و قول دادیم ادامه منطقه ۲ با سرعت کار شود. بدین ترتیب تا پایان سال، به تعهداتمان عمل می کنیم و باند رفت منطقه دو آزادراه تهران - شمال قابل عبور می شود، اما با توجه به طولانی بودن ترددها، برای عبور ایمن باید مسائل مربوط به تاسیسات را آماده کنیم که شاید این مسیر در بهار سال آینده قابل تردد شود.

وی با بیان اینکه منطقه دو آزادراه تهران - شمال ۲۲ کیلومتر طول دارد که ۱۸ کیلومتر آن تونل و پل است، گفت: این منطقه با فناوری، تجهیزات و پیمانکاران داخلی در حال ساخت است. برای این پروژه تاکنون به قیمت روز ۱۱ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و همین اندازه هم برای اتمام باند رفت و برگشت نیاز است. در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ نفر به صورت شبانه روزی در پروژه فعال هستند و برای اجرای این پروژه حدود ۱۵۰۰ دستگاه ماشین آلات مشغول به کار است.

رئیس بنیاد مستضعفان درباره تامین مصالح مورد نیاز این پروژه بیان کرد: بنیاد مستضعفان پیش از این، ۱۰۰ درصد سیمان مورد نیاز را تامین می کرد و از سال گذشته هم تامین میل گرد را برعهده گرفته، همچنین روغن و اقلام مورد نیاز ماشین‌ آلات نیز توسط بنیاد تامین می شود، حقوق کارگران را نیز به صورت مستقیم پرداخت می کنیم.

فتاح درباره نقش و میزان بدهی دولت در تامین منابع مالی پروژه اظهار کرد: هم دولت قبل و هم دولت فعلی تعهداتی را برای تامین منابع مالی داده اند و ما در بنیاد مستضعفان شرایط دولت در وضعیت فعلی و تامین اعتبارات را درک می کنیم و کسری تامین اعتبار دولت را انجام می دهیم و نمی گذاریم پروژه به دلیل منابع مالی دچار وقفه شود؛ البته با توجه به شرایط تورمی هر ماه نسبت به ماه قبل قیمت ها در ساخت تغییر می کنند و تورم اثرگذار است.

وی ادامه داد: هر چند که در این شرایط زمین نمی تواند جای تامین اعتبارات را بگیرد اما پیشنهاد ارایه اراضی منطقه ٢٢ و اطراف منطقه یک آزادراه تهران - شمال را داده اند و بر اساس قانونی که اخیرا در مجلس مصوب شده، دولت می تواند اراضی مورد نظر برای ساخت مسکن را ارایه دهد که بنیاد هم در این اراضی به ساخت مسکن اقدام می کند و دوباره به طور رایگان به دولت تحویل می دهد.

رئیس بنیاد مستضعفان درباره عوارض آزاداهی منطقه یک و چهار آزادراه تهران - شمال اظهار کرد: ما باید عوارض را بگیریم و آن را خرج پروژه و مناطق محروم کنیم، اما در خصوص لغو افزایش نرخ عوارض آزادراه ها دولت صاحب اختیار است.

فتاح در پاسخ به اینکه آیا در این پروژه از قیر رایگان استفاده می شود، گفت: برای ساخت این پروژه از هیچ مصالح یارانه ای یا رایگانی استفاده نکردیم و این پروژه یارانه ای ساخته نشده است.

وی درباره میزان پیشرفت آزادراه تهران - شمال نیز گفت: باند رفت قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال به پیشرفت فیزیکی ٨٩ درصدی رسیده و پیشرفت فیزیکی کل این منطقه ۶۵ درصد است و پیش بینی می کنیم با تامین مالی طی سه سال آینده به اتمام برسد. همچنین دولت برای قطعه سوم آزادراه تهران - شمال در حال مذاکره با چینی ها برای سرمایه گذاری در این پروژه است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.