| کد خبر: 246216 |

راه اندازی ۳ پرواز خارجی از فرودگاه سردار جنگل رشت

مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: سه پرواز خارجی از فرودگاه سردار جنگل رشت به آستراخان روسیه، نجف عراق و مسقط عمان راه اندازی شده است.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: سه پرواز خارجی از فرودگاه سردار جنگل رشت به آستراخان روسیه، نجف عراق و مسقط عمان راه اندازی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید محسن میرحسینی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک در پیش بودن هفته دولت اظهار کرد: در هفته دولت امسال بیش از ۲۰ پروژه عمرانی و خدمات رسانی در فرودگاه سردار جنگل رشت به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به بهره بردای از سامانه جدید کمک ناوبری با اعتباری بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال و همچنین پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه استریپ سازی و زهکشی سطوح پروازی برای اخذ گواهینامه فرودگاهی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال افزود: فراهم سازی تمهیدات لازم برای توسعه فرودگاه رشت و افزایش طول باند با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال مصوب سفر رئیس جمهور از دیگر اقدامات این اداره کل است.

میر حسینی به بهسازی سقف ترمینال داخلی با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال اشاره کرد و ادامه داد: خرید سه دستگاه ایکس ری و سه دستگاه گات وی با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و تأمین روشنایی و پوشش تصویری جاده حفاظتی ۴۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات است.

مدیرکل فرودگاه گیلان با اشاره به اجرای فاز اول هوشمند سازی با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال اضافه کرد: خرید و نصب یک دستگاه تسمه نقاله دوار و بهسازی تسمه نقاله‌های تحویل و دریافت بار موجود با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال، بهسازی سرویس‌های بهداشتی و محوطه سازی پاویون با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و راه اندازی اورژانس هوایی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده است.

میرحسینی به ارتقای رتبه فرودگاهی فرودگاه سردار جنگل رشت از لحاظ تعداد پرواز از ۱۹ به ۱۳ در بین ۵۴ فرودگاه برتر کشور گفت: سه مسیر پرواز بین المللی از این فرودگاه به فرودگاه‌های آستراخان در روسیه، نجف در عراق و مسقط در عمان نیز برقرار شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.