| کد خبر: 245300 |

راه‌آهن فارس مهیای شرایط سیلاب تابستانی شد

در پی صدور هشدار و تأکیدات سازمان هواشناسی مبنی بر رگبار شدید و احتمال جاری شدن سیلاب در مرکز و جنوب استان فارس، نیروهای خدماتی، فنی و عملیاتی راه آهن اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن استان فارس گفت: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی و وقوع بارش‌های رگباری موسمی و جاری شدن سیلاب تا اوایل هفته آینده در سطح استان فارس، همه نیروهای خدماتی، فنی و عملیاتی این اداره کل در آماده باش کامل هستند و به همین منظور، قطار نجات در شیراز آماده به کار است.

به گزارش تین نیوز ، مهرداد انصاری در این باره گفت: با توجه به حساسیت های لازم برای نگهداری ساختمان‌ها، تجهیزات و ابنیه‌های فنی در راه آهن علیرغم اقدامات مستمر که از ابتدای سال تاکنون برای پیشگیری از وقوع بحران ناشی از جاری شدن سیلاب‌های احتمالی انجام شده ،در پی صدور هشدار و تأکیدات سازمان هواشناسی مبنی بر رگبار شدید و احتمال جاری شدن سیلاب در مرکز و جنوب استان، مجددا نیروهای خدماتی، فنی و عملیاتی اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: آماده به کار بودن و لغو مرخصی کلیه کارکنان خدماتی، فنی و عملیاتی، استقرار مأمورین ذخیره در مشاغل عملیاتی در تمامی ایستگاههای تشکیلاتی، توجیه مأمورین فنی و عملیاتی برای مقابله با خطرات احتمالی و اطلاع رسانی های دقیق و به موقع از رویدادهای حوزه استحفاظی و دقت و هوشیاری مأمورین لکوموتیو ران و بازدید کننده خط در نقاط بحرانی انجام شده است.
انصاری اضافه کرد: پیش بینی و تهیه آذوقه توسط مأمورین کشیک برای مدت ۲۴ ساعت، سوخت گیری و آماده به کار بودن تجهیزات و ماشین آلات خطی و جاده ای، آمادگی قطار نجات، استقرار ماشین آلات آماده به کار در نقاط ایمن، پیش بینی و هماهنگی با ماشین آلات شهرستان های همجوار برای کمک رسانی در مواقع بحرانی، پیش بینی و استقرار پمپ های کف کش در محل های با احتمال آب گرفتگی، جمع آوری و انتقال تجهیزات ضروری به محل های ایمن، زوال ریزی ترانشه های ریزشی، لایروبی، رفع انسداد، علف زنی و پاکسازی کلیه کانالها و آبروهای موجود در ایستگاهها و طول خط، استقرار مأمور برای نگهبانی از ترانشه ها و نقاط آسیب پذیر از دیگر اقدامات انجام شده در راه آهن فارس است.
مدیرکل راه آهن استان فارس گفت: بازدید از خطوط و ابنیه های فنی با استفاده از لکوموتیو، بازدید و عایق بندی کابل های برق و تجهیزات ارتباطی برای جلوگیری از خطرات برق گرفتگی و قطعی ارتباط و بررسی ۲۴ ساعته تجهیزات نظارت تصویری در ایستگاهها و طول محور نیز انجام شده است.
وی افزود: اطمینان از تکمیل مخازن سوخت از جمله فعالیت های و اقدامات پیشگیرانه این اداره کل برای مقابله با خطرات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب یا آبگرفتگی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.