| کد خبر: 245187 |

مشاور رئیس جمهور مطرح کرد؛

راه آهن حلقه مفقوده کریدورهای عبوری در شمال و جنوب

مشاور رئیس جمهور گفت: راه آهن حلقه مفقوده اتصال کریدورهای عبوری در شمال و جنوب کشور است.

تین نیوز

مشاور رئیس جمهور گفت: راه آهن حلقه مفقوده اتصال کریدورهای عبوری در شمال و جنوب کشور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سعید محمد ظهر یکشنبه در انزلی اظهار کرد: تا کنون آنگونه که باید به مقوله کریدورهای عبوری در شمال و جنوب پرداخته نشده و با وجود فعال بودن منطقه چابهار و انزلی انتظار می‌رود این مناطق هرچه سریع‌تر به راه آهن سراسری متصل شوند.

وی افزود: بر اساس آمار وزیر راه و شهرسازی سرعت عبور بار در حال حاضر ۵ کیلومتر در ساعت بوده و این موضوع برای فعالان اقتصادی بسیار نگران کننده است.

محمد ادامه داد: با وجود عدم اتصال این مناطق به راه آهن سراسری در حال حاضر سالانه بخش اعظمی از کالاهای اساسی کشور از این مسیر وارد می‌شود.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به مذاکرات ایران و روسیه و تاکید نمایندگان هر دو کشور بر راه اندازی هرچه سریع‌تر کریدور شمال، جنوب گفت: در صورت عدم تکمیل زیر ساخت‌های لازم در کشور، سایر کشورهای دنیا منتظر ما نمی‌مانند.

محمد به فعال شدن کریدور شرق به غرب از طریق بندر آکتائو در کشور قزاقستان اشاره و تصریح کرد: باید همه دستگاه‌های متولی و خصوصاً وزارت راه و شهر سازی مسیر کریدور را احیا کنند.

وی تصریح کرد: احداث مناطق آزاد مشترک ایران با کشورهای حاشیه خزر خصوصاً روسیه در دستور کار قرار دارد.

محمد ادامه داد: در مناطق آزاد فعالیت‌های صنعتی خوبی داریم و فعالیت‌های دانش بنیان در این مناطق به صورت واقعی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان در صورت حمایت نشدن از بین می‌روند اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در مناطق آزاد فعال هستند که با توجه به تسهیلاتی که برای آنها قرار داده شده تا پایان سال این رقم افزایش می‌یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    تا وقتی آقایون دنبال راه آهن ایلام و اردبیل و ارومیه و بستان آباد و راه آهن غرب و سرخس - زاهدان و بوشهر -شیراز و اتوبان شیراز به اصفهان و هزار و یک کار ریز و درشت مشغولند ، نوبت به رشت – آستارا نمیرسه.آقایون میخوان همه رو راضی نگه دارن.
    آقایون میخوان با یک دست 10 تا هندونه بلند کنن. طبیعیه که هیچ کدوم از هندونه ها به مقصد نرسه.نتیجه اینکه 10میلیون تن بار ترانزیت روسیه در فاصله رشت - آستارا رو مجبورن با اتلاف زمان و انرژی زیاد با کامیون حمل کنن. یا اینکه از دریای خزر عبور بدن( در حالی که با کمبود کشتی رو رو مواجه هستن) .یا اینکه برن و بار رو از طریق ازبک و ترکمنستان وارد کشور بکنن.
    در این مملکت با کمبود بودجه مواجه نیستیم. کمبود ما تدبیر هست.