| کد خبر: 243398 |

◄ تکمیل راه آهن رشت-آستارا از نان شب هم واجب‌ تر است

تکمیل راه آهن رشت-آستارا از نان شب واجب‌تر است، گفت: باید لاین پروژه با سرعت بیشتری ساخته شود تا امکان استفاده بیشتر از ظرفیت کریدور شمال جنوب به دست بیاید.

تین نیوز

سفیر ایران در روسیه گفت: تکمیل راه آهن رشت-آستارا از نان شب واجب‌تر است، گفت: باید لاین پروژه با سرعت بیشتری ساخته شود تا امکان استفاده بیشتر از ظرفیت کریدور شمال جنوب به دست بیاید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاظم جلالی در نشست تجاری همکاری‌های ایران و روسیه با بیان اینکه روابط بین دو کشور وارد فصل جدیدی از همکاری‌ها شده‌ است، اظهار داشت: پس از سفر رییس‌جمهوری کشورمان به روسیه شاهد تردد هیات‌هایی از ایران به این کشور بودیم و اراده ایران نشان داد ما به دنبال گسترش روابط با روسی‌ها هستیم.

وی با اشاره به موانع موجود برای افزایش سطح روابط دو کشور گفت: اولین موضوعی که می‌تواند مانع افزایش مبادلات بین دو کشور باشد، بحث ترانزیت است. ترانزیت و انتقال بار باید یا از طریق هوایی، یا زمینی و یا دریایی با روسیه انجام شود.  ترانزیت زمینی از مسیر آذربایجان صورت می‌گیرد از این رو باید مسیر و مرز سامور تقویت شود چراکه در حال حاضر در این گذرگاه سه ورودی و سه خروجی وجود دارد که صف کامیون‌ها پشت ایت مرز طولانی است در نهایت اگر موضوع ترانزیت حل نشود، وسایل نقلیه در این مسیر زمین‌گیر خواهند شد.

سفیر ایران در روسیه ادامه داد: امروز در این جمع استاندار آستاراخان هم حضور دارد و می‌توان در بحث حمل و نقل دریایی بین دو کشور به توافقاتی دست یافت. به طور قطع برای افزایش حمل و نقل دریایی بین دو کشور رودخانه ولگا باید لایروبی شود چراکه در حال حاضر کشتی‌ها با نصف ظرفیت از این رودخانه تردد می‌کنند. همچنین  در ایران باید امکان استفاده از کشتی‌ها رو رو وجود داشته باشد و توان اسکله بنادر در هر دو طرف تقویت شود هر چند که در این باره در روسیه اقدامات جدی صورت گرفته و ظرفیت بنادر شمالی ایران افزایش یافته است.

جلالی با تاکید بر اینکه تکمیل راه آهن رشت-آستارا از نان شب واجب‌تر است، گفت: باید لاین پروژه با سرعت بیشتری ساخته شود تا امکان استفاده بیشتر از ظرفیت کریدور شمال جنوب به دست بیاید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    تامین اعتبار پروژه امروز مساله شده است !!! از طرفی روسیه وعده تامین اعتبار می دهد !!! از یک طرف تهاتر نفتی در نظر گرفته شده است !! و از طرفی تامین اعتبار با اوراق مشارکت در ساخت !!! به نظر می رسد با توجه به وضعیت جنگی روسیه !! کاهش فروش نفت !!! بهترین گزینه مشارکت مردمی است !!! فقط دولت وقتی از مردم پولی دریافت می کند !!! دیگر تعلل در پروژه بی معنی می شود !! چون ارزش پول امروز با فردا متفاوت است و ممکن است برآورد مثلا 10 هزار سهم و 8 هزار میلیارد تومان بکنند برای پروژه !!! ولی نهایتا به موقع انجام نشود !!! سرعت در ساخت در پروژه های مشارکت مردم بسیار مهم است !!! یا اینکه سهم مردم به صورت ارزی (نرخ ارز به قیمت روز !!) ارزش گذای شود و کسری طی زمان را دولت خودش متقبل شود !!!