| کد خبر: 242383 |

◄ یزد در جایگاه نخست بارگیری و حمل در راه‌آهن کشور

مدیر کل راه آهن یزد اعلام کرد: راه آهن یزد در سال ۱۴۰۰ توانست با بارگیری و تخلیه ۱۹.۴ میلیون تن محموله، رتبه نخست بارگیری و حمل و نقل ریلی کشور را به خود اختصاص دهد.

تین نیوز

رحمت رحمت‌نژاد ضمن اعلام این خبر، افزود: از میزان تناژ مذکور، ۱۳.۷ میلیون تن به بارگیری و ۵.۷ میلیون تن به تخلیه اختصاص داشته و از سوی دیگر، این اداره کل در مجموع تن کیلومتر خالص حمل شده و تن کیلومتر مبدا_مقصد، با مقدار ۱۲.۴ میلیارد تن کیلومتر، رتبه نخست کشور در این زمینه را نیز کسب نموده است که از این میزان، ۶.۵ میلیارد تن کیلومتر مبدا-مقصد و ۵.۹ میلیارد تن کیلومتر خالص حمل شده ی اداره کل راه آهن یزد بوده است.

به گزارش تین نیوز، وی خاطرنشان کرد: اداره کل راه آهن یزد طی سال ۱۴۰۰ در حوزه درآمد بارهای داخلی، رتبه اول راه آهن کشور را از آن خود کرده و همچنین علیرغم کاهش ۲۳ درصدی تعداد لکوموتیوها، با اهتمام و تلاش پرسنل خود، رشد هشت درصدی بهره‌وری لکوموتیو را نیز نسبت به سال ۱۳۹۹ به ثبت رسانده است.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه بارهای صادراتی نیز راه آهن منطقه با جذب و حمل ۱۲ هزار و ۲۰۰ تن بار صادراتی و کسب رشد ۱۷۰ درصدی نسبت به سال ۹۹، رکورد جدیدی را در این زمینه ثبت کرد.

رحمت‌نژاد با تاکید بر سهم ۵۷ درصدیِ مشارکت اداره کل راه آهن یزد در تناژ مرزی و حمل ۲۶ میلیون تن از ۴۶ میلیون تن بار حمل شده در شبکه ریلی کشور، اظهار کرد: ۱.۵ میلیون تن از کالاهای حمل شده به محمولات ترانزیت بین المللی اختصاص داشته که نسبت به سال ۹۹، با رشد چشمگیر ۲۱۵ درصدی همراه بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.