| کد خبر: 240068 |

مدیر کل راه آهن یزد خبر داد:

◄ قرارگیری تعداد ۴۰۰ دستگاه واگن لبه بلند در چرخه‌ بارگیری راه آهن یزد

در راستای حمایت از صنایع داخلی کشور و کاهش هزینه های حمل و نقل، بارگیری ۱۵۰ هزار تن محموله گندله سنگ آهن از معدن چغارت به مقصد صنایع فولاد مرکز و جنوب کشور از نیمه ی بهمن ماه در دستور کار راه آهن یزد قرار گرفت.

تین نیوز

مدیر کل راه آهن یزد اعلام کرد: در راستای حمایت از صنایع داخلی کشور و کاهش هزینه های حمل و نقل، بارگیری ۱۵۰ هزار تن محموله گندله سنگ آهن از معدن چغارت به مقصد صنایع فولاد مرکز و جنوب کشور از نیمه ی بهمن ماه در دستور کار راه آهن یزد قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رحمت رحمت نژاد گفت: در راستای جذب بارهای ریل پسند، کاهش هزینه های حمل و حمایت از صنایع داخلی کشور، جذب ۱۵۰ هزار تن محموله گندله سنگ آهن از مبدا معدن سنگ آهن مرکزی ایران (چغارت) به مقاصد فولاد کاوه و فولاد صبای هرمزگان در دستور کار راه آهن یزد قرار گرفت که عملیات حمل آن از نیمه‌ی بهمن ماه آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: طبق رایزنی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته با شرکت‌های حمل و نقل ریلی، تعداد ۴۰۰ دستگاه واگن لبه بلند در چرخه‌ی بارگیری قرار گرفته است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری، به صورت روزانه بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ تن محموله‌ی مذکور به مقصد ناحیه هرمزگان حمل شود.

گفتنی است؛ شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دانه بندی کشور طی ۴۰ سال گذشته است و از سال ۱۳۵۰، عملیات استخراج سنگ آهن در معدن چغارت  آغاز شده و تاکنون سنگ آهن مورد نیاز کارخانه ذوب آهن اصفهان و صنایع فولادسازی کشور را تامین کرده و از سال ۱۳۸۰ نیز، به جمع صادرکنندگان سنگ آهن پیوسته است.

به گفته‌ی مدیر کل راه‌آهن یزد، این اداره کل همچنین جذب و حمل ۲۰ هزار تن نرمه گندله از گندله سازی اردکان به مقاصد بندرعباس و زرین شهر اصفهان را نیز در دستور کار قرار داده است.

وی در این باره اظهار کرد: ۱۶ هزار تن از محموله مذکور به وسیله ۲۴۰ دستگاه واگن به مقصد بندرعباس و چهار هزار تن به وسیله ۶۰ دستگاه واگن به مقصد زرین شهر اصفهان حمل می شود و  انتظار می‌رود در صورت موفقیت آمیز بودن در آنالیز و آزمایشات تا ۵۰ هزار تن افزایش یابد.

رحمت نژاد یادآور شد: کارخانه گندله سازی اردکان با ظرفیت تولید سالانه ۴.۳ میلیون تن گندله از کنسانتره سنگ آهن در ۲۵ کیلومتری غرب جاده اردکان_نایین واقع شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.