درخواست یک راننده فرسوده سوار از نمایندگان مجلس:
◄ منافع مالکان کامیون فرسوده را فدای منافع دلالان و وارد کنندگان نکنید+ فیلم
به نظر می رسد این نماینده احتمالا با عدم آگاهی و درک صحیح شرایط حمل و نقل کشور و تحت تاثیر اظهارات دلالان و وارد کنندگان کامیون های اروپایی، خواهان حذف بند فوق شده است.
یک راننده کامیون فرسوده در واکنش به اظهارات روز گذشته معصومه پاشایی نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی گفت: این نماینده در جلسه علنی روز سه شنبه 30 فرودین ماه سال جاری با تذکری شفاهی درخواست اصلاح آیین نامه اجرایی بند ۳ ماده ۳۰ احکام دائمی مبنی بر لزوم اسقاط یک دستگاه کامیون فرسوده جهت واردات کشنده دست دوم اروپایی را مطرح کرد تا افراد بتوانند با اسقاط کامیونت، وانت و سواری، کامیون های وارداتی را پلاک نموده و به خیل عظیم ناوگان حمل و نقل کشور اضافه نمایند.
به گزارش تین نیوز، مهدی رشادی افزود: با توجه به اظهارات ایشان، کامیون های فرسوده با مصرف سوخت بالا و آلایندگی فراوان محیط زیستی باری اضافی بر دوش دولت می گذارند و دولت با اقدامی هوشمندانه هر چند کوچک جهت کاهش هزینه های کامیون های فرسوده، اسقاط یک کامیون فرسوده را جهت پلاک گذاری خودروهای وارداتی، اجباری نموده است.
وی به تین نیوز گفت: به نظر می رسد این نماینده احتمالا با عدم آگاهی و درک صحیح شرایط حمل و نقل کشور و تحت تاثیر اظهارات دلالان و وارد کنندگان کامیون های اروپایی، خواهان حذف بند فوق شده است.
بیشتر بخوانید:
حذف اسقاط و تبدیل آن به وجه خلاف قانون و غیر قابل اجراست
تخفیف گمرکی واردات کامیون در قبال اسقاط، حذف می شود؟
دلیل حمایت برخی نمایندگان مجلس از حذف اسقاط کامیون فرسوده چیست؟
تجمع واردکنندگان کامیون؛ برهم زدن نظم جامعه برای رسیدن به اهداف غیر قانونی
ابهام در ارایه برگه اسقاط دولتی/ مگر دولت گواهی اسقاط ذخیره دارد؟
رشادی تاکید کرد: دلالان و واردکنندگان کامیون های اروپایی با داشتن منابع عظیم مالی و تریبون های مختلف، اقدام به مظلوم نمایی و سیاه نمایی شرایط حاضر می کنند و حاضر نیستند سود هنگفت فروش کامیون های وارداتی به چندین برابر قیمت خرید و روز اروپا را با کسی تقسیم نمایند و به همین دلیل خواهان حذف بند ۳ ماده ۳۰ احکام دائمی هستند.
این راننده فرسوده سوار تاکید کرد: این در حالی است که با این کار نه تنها کامیونی اسقاط نمی شود بلکه کامیون دیگری به کامیون های کشور اضافه شده و چرخه معیوب حمل و نقل با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد.
او افزود: ولی اگر اظهارات این نماینده برای جلوگیری از احتکار و سود جویی عده ای غیر از رانندگان و مالکان واقعی ناوگان فرسوده است جا دارد از تذکرشان استقبال نموده و یادآور شد مالکان کامیون فرسوده نه جهت احتکار یا افزایش قیمت، بلکه به جهت عدم توانایی خرید کامیونی دیگر از فروش کامیون فرسوده خود که تنها دارایی و وسیله ارتزاق خود و خانواده شان است، امتناع می کنند.
به گزارش تین نیوز، وی گفت: برای حل این مشکل لازم است راهکار دیگری نظیر طرح کلید به کلید یا عدم امکان انتقال گواهی اسقاط به غیر انجام گیرد تا رانندگان و مالکان حقیقی از واردات کشنده های اروپایی استفاده نموده و حمل و نقل را به جریان اندازند.
رشادی عنوان کرد: در غیر این صورت با اسقاط وانت و سواری نه تنها کامیون فرسوده ای از جاده حذف نخواهد شد بلکه اشتیاق فرسوده سواران جهت بهسازی نیز از بین خواهد رفت.
این راننده کامیون فرسوده اظهار کرد: از مسئولان و نمایندگان دلسوز انتظار داریم با دیدکلی و بررسی تمامی جوانب اقدام به تذکر و تصویب و اجرای قوانین نمایند تا منافع 40 هزار نفر مالک کامیون فرسوده فدای منافع عدهای قلیل دلال و وارد کننده نشود.
فیلم اظهارات نماینده را ببینید:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.