| کد خبر: 240851 |

کلاب هاوس 15 اسفند 1400

◄ تخصیص 800 میلیارد تومان جهت توسعه مرکز لجستیک اینچه برون

با تخصیص 800 میلیارد تومان بودجه جهت توسعه اینچه برون و بخشی از مسیر گرگان – تهران موافقت شده است.

تین نیوز

در تاریخ 15 اسفند 1400 یک جلسه مجازی در کلاب هاوس تین نیوز برگزار شد. این جلسه شصت و یکمین کلاب هاوس تین بود.

به گزارش تین نیوز، در حوزه ریلی در ابتدای بحث از وعده های محقق شده علی امام مدیر عامل سابق شرکت مترو صحبت شد و گفته شد که ایستگاه شهرک آزمایش در خط ۶، مدافعان سلامت در خط ۷، ایستگاه مترو شهید رضایی، ورودی دوم ایستگاه برج میلاد در خط ۷، ایستگاه توحید در خط ۷، سه ورودی رودکی، مهدیه و برج میلاد و ورودی های بعثت و مرزداران در خط ۶،  از جمله ایستگاه هایی هستند که در زمان مدیرعاملی علی امام به بهره برداری رسیده اند.

در ادامه خبری نقل شد مبنی بر اینکه شرکت رجا اعلام کرده است که به افراد دارای اسامی عباس، حسین، سجاد، علی اکبر، به مناسبت اعیاد شعبانیه به 5 مسافر یک کوپه رایگان در مسیر دلخواه اعطا می کند.

همچنین مطرح شد شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفته است که بندر کاسپین در صورت تامین منابع و اعتبارات، شهریور آینده به شبکه ریلی متصل می شود.

اضافه شد که رئیس جمهور در گلستان گفته اند که کریدور شمال – جنوب نقش موثری در توسعه کشور دارد.

خبری با عنوان رشد 16 درصدی صادرات از مرزهای ریلی در سال 1400 نقل شد.

مطرح شد که مرکز لجستیک اینچه برون در هفته گذشته میزبان رئیس جمهور و هیئت دولت و مدیر عامل راه آهن همراه با معاونان بوده  و با تخصیص 800 میلیارد تومان بودجه جهت توسعه اینچه برون و بخشی از مسیر گرگان – تهران موافقت شده است.

در خصوص مرکز لجستیک اینچه برون اضافه شد که اولین قرارداد  با سرمایه گذار منعقد شد. گفته می شود مبلغ این قرار داد 500 میلیارد تومان است که سرمایه گذار بخش خصوصی است. حدود ده هکتار زمین در اختیار سرمایه گذار قرار داده شد که یک پایانه تخلیه جنرال کارگو کانتینتری و در آینده پایانه تخلیه کالاهای خطرناک (بنزین و روغن پایه) را آنجا احداث کند. حدود 20 درصد عملیات زیرساختی انجام شده است.

گفته می شود که مرکز لجستیک اینچه برون به عنوان منطقه آزاد تصویب شده است. سعید محمد، سرهنگ پاسدار حسن ملک حسینی را به عنوان مدیر اجرایی آن منطقه معرفی کرده اند.

در حوزه ریلی همچنین افزوده شد که کریدور شمال – جنوب شامل دو شاخه می شود که یکی مسیر انزلی – رشت به تهران و به بندر عباس است و دیگری مسیر اینچه برون به بندر عباس است که دو بخش از کشورهای آسیای میانه را در بر می گیرد. اینچه برون، آسیای میانه، ترکمنستان، قزاقستان و بخش شرقی روسیه و کریدور چین به اروپا. و مسیر انزلی رشت کریدور شمال به حنوب از بخش غرب  و مرکز روسیه را پوشش می دهد.  

 در مورد مسیر سرخس به بافق گفته شد که به مسیر سرخس- تکن – بندرعباس معروف است و  بعضا از آن به عنوان کریدور شرق به غرب نام برده می شود.

در ادامه خبر درگذشت امین چوبدار مدیرعامل شرکت آزادراه کربلا بیان شد و یاد ایشان گرامی داشته شد.

در مورد برجام صحبت شد و اظهار امیدواری شد برجام با شکل مناسبی به نتیجه برسد و بن بستها خصوصا بن بست های اقتصادی رفع شود. همچنین گفته شد این نگرانی وجود دارد که در صورت تامین منابع مالی پس از برجام، آن منابع در جای مناسب هزینه نشود. آیا شرکت ها و سازمان ها برنامه مدون و مشخصی در صورت تامین منابع مالی دارند؟

در حوزه هوایی نقل شد که یک شرکت هواپیمایی به نام هرمز در آستانه راه اندازی است. این شرکت هجدهمین شرکت هواپیمایی محسوب می شود.

در حوزه هوانوردی در مورد پروازهای ماهان و ایران ایر به کشورهای همسایه اوکراین برای برگرداندن ایرانیان صحبت شد. با توجه به اینکه مرز هوایی بسته است ایرانیان را به کشورهای همسایه منتقل کرده اند و از آنجا برمی گردانند.

خبری مبنی بر لزوم انجام پذیرایی در پروازهای بالای یک ساعت نقل شد.

عنوان شد که شرکت بوتا ایرویز جمهوری آذربایجان پروازهای خود به تهران را بعد از وقفه ای دوساله برقرار کرده است. گفته شد که مطابقا ایران ایر هم پروازهای خود را در مسیر تهران باکو برقرار خواهد کرد.

اضافه شد که ایران ایر پروازهای نوروزی را از 5 ایستگاه پروازی کرمان، تبریز، تهران، مشهد و شیراز و پروازهای فوق العاده به دمشق را برقرار کرده است.

شرکت ایرفلوت به عنوان ایرلاین حامل پرچم روسیه به واسطه حمله به اوکراین و نگرانی های ناشی از این حمله، کلیه پروازهای خارجی خود را به غیر از بلاروس که متحد خودش است لغو کرده است.

در ادامه خبری از مناقصه کریدور- شمال جنوب در ارمنستان بیان شد که جزو حوزه جاده ای است و از سیسیان به کارایان کشیده می شود و جایگزین یک جاده 120 کیلومتری خواهد شد. کریدور پیشنهادی آن 60 کیلومتر است. دارای 27 پل و 9 تونل می باشد.

در حوزه دریایی به بازدیدی که توسط رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی صورت گرفت اشاره شد.

همچنین به این خبر پرداخته شد که یک کشتی حامل 4000 خودرو غرق شد. این کشتی حامل خوروهایی از قبیل لامبورگینی و پورشه جزو غرق شدگان این محموله بوده اند. ارزش ریالی این خودروها را 400 میلیون دلار برآورد کرده اند. شرکت فولکس واگن قول داده که بار مجدد را ارسال بکند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    بااتصال راه اهن گرگان به شاهرودانتقال بارترانزیتی ازبندرامیراباوواینچه برون به کشورافزایش میابدچون محدودیت راه اهن شمال بعلت شیب تندبرداشته میشود