| کد خبر: 240684 |

◄ بزرگترین آسیب، تغییر ناگهانی مدیریت ها است

بعضی از پست ها، پست های تخصصی است و نباید مدیر سیاسی داشته باشد بلکه نیازمند مدیر تخصصی در آن حوزه است.

تین نیوز

در تاریخ 8 اسفند 1400 یک جلسه مجازی در کلاب هاوس تین برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، این جلسه با محوریت اخبار حمل و نقل در حوزه های ریلی، هوایی، شهری، دریایی و جاده ای برگزار شد.

در ابتدای بحث اخبارها و اتفاقات روز مورد گفتگو قرار گرفت که مهمترین آن، خبر درگیری های نظامی روسیه و اوکراین بود.

در خصوص قیمت سوخت در روزهای اخیر در اروپا صحبت شد و اضافه شد که قیمت سوخت مصرفی به طرز فاجعه باری بالا رفته است. قیمت سوخت دیزل به لیتری حدود 1.6 پوند رسیده است. اثری که روی افزایش قیمت کالاها گذاشته است بسیار زیاد است. همچنین سوخت مصرف خانگی بر اساس کیلووات ساعت محسوب می شود (در بریتانیا)

در حوزه ریلی اضافه شد که میعاد صالحی در توییتی اعلام کرده اند 1.395.452  تن میزان ترانزیت ریلی 9 ماهه امسال بوده است که تعدادی از فعالین حوزه ریلی این را تایید و عده ای هم آن را نقد کرده اند.

در ادامه خبری عنوان شد که در شرکت حمل و نقل رجا ناصر بختیاری جایگزین محمدرجبی و مدیرعامل رجا شد. محمدرجبی هم جایگزین علیرضا محمودی رئیس هیئت مدیره شرکت حمل و نقل ریلی رجا شد.

در ادامه اخبار مربوط به حوزه ریلی گفته شد که زیرساخت های ریلی اوکراین تا حد زیادی تخریب شده است. ارتباط روسیه و اوکراین که ریلی بوده، به طور کامل تخریب شده است. بحث تحریم های حمل و نقلی کلی روسیه مطرح شد که توسط کشورهای اروپایی تحریم شده و این کشورها فضای هوایی خود را روی هواپیماهای روسیه بسته اند.

همچنین عنوان شد که بین ایران و قطر تفاهمنامه هایی در مورد کشتیرانی و حمل ونقل هوایی بسته شده است.

علاوه بر این به افزایش 25درصد هزینه های حمل و نقل شهری برای سال آینده اشاره شد.

همچنین گفته شد میعاد صالحی، علیرضا علی لو را عضو هیئت مدیره  موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن منصوب کردند.

در ادامه  موضوع ریلی بیان شد که با توجه به درگیری های اخیر روسیه، فعلا بحث لکوموتیوهای روسی به کنار رفته است و تمرکزها روی چین است.

تاکید شد که در بحث درگیری های روسیه و اوکراین، برخی از هموطنان ما از فرصت استفاده می کنند و به اوکراین می روند که از آن طریق بتوانند به اروپا مهاجرت کنند. علت این اقدام، سنگین بودن هزینه های مهاجرت است.

افزوده شد که رئیس سازمان بنادر با مدیر عامل شرکت هندی IGPL برای تسریع در اجرای توافقنامه چابهار نشستی داشته اند و اپراتور هندی برای استقرار و نصب تجهیزات به روز، در بندر چابهار برنامه هایش را اعلام کرده است.

تاکید شد که سازمان بنادر و دریانوردی برای اجرای سفرهای ایام عید اعلام آمادگی کرده است.

در خصوص قطار ملی گفته شد که این پروژه از سال 98 تعریف شده است. بهینه ترین مدلی که می می شد روی آن کار کرد قطار سری 300 است که بیشترین تعداد را در متروی تهران دارد. قرادادهای ساخت قطعات با 5 سازنده  اصلی منعقد شده است. قطار در فروردین افتتاح شد ولی به دلیل اینکه برخی از قطعات خارجی هنوز نرسیده بود، تست های عملکردی و انجام دینامیک قطار شروع و تست های استاتیک تمام شد و در مرحله ی تست دینامیک است. این قطار به تازگی روی خط تست حرکت کرده و نهایتا مجوز سیر با مسافر را تا خرداد سال آینده کسب می کند.

در ادامه گفته شد که برای انتقال تجربیات و دانش فنی و جمع آوری مکتوبات و یادداشت ها اقداماتی انجام شده است.

همچنین اضافه شد که از ظرفیت به وجود آمده در موضوع قطار ملی، برای قطارهای خودکشش استفاده شود. در حال حاضر قطارهای خودکشش موجود دیزل – هیدرولیک است. اگر بتوان آنها را تبدیل به دیزل الکتریک کرد کمک بزرگی به ما می کند. بنابراین باید از این دانش بهره برداری شود و ابتدا کارهای پژوهشی انجام و سپس به گسترش و تکثیر آن پرداخته شود.

بزرگترین آسیب، تغییر ناگهانی مدیریت است که ترمز شدیدی در کارها ایجاد می کند. تغییر ناگهانی و زودگذر مدیریت ها برای کارها آفت است. اگر ثبات مدیریت اتفاق بیفتد بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

همچنین در خصوص تغییر مدیرت ها گفته شد بعضی از پست ها، پست های تخصصی است و نباید مدیر سیاسی داشته باشد بلکه نیازمند مدیر تخصصی در آن حوزه است. مثل روسای دانشگاه های ، مدیرکل ها و ...نباید با تغییر دولت ها پست های تخصصی دست خوش تغییر شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.