| کد خبر: 240104 |

◄ انتخاب و خرید لکوموتیو باید با جدیت و دقت انجام شود

در تاریخ 17 بهمن 1400 یک جلسه مجازی در فضای کلاب هاوس تین با حضور کارشناسان حوزه ی حمل و نقل برگزار شد.

تین نیوز

در تاریخ 17 بهمن 1400 یک جلسه مجازی در فضای کلاب هاوس تین با حضور کارشناسان حوزه حمل و نقل برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، ابتدای بحث با قیمت خدمات حمل و نقلی شروع  و عنوان شد بالا رفتن قیمت ها مسافران را نگران کرده است و گویا باید فقط روی خودروهای شخصی برای مسافرت حساب کرد.

در ادامه دو نکته مطرح شد یکی ورود قیمت خدمات حمل و نقلی به ستاد تنظیم بازار بود. گفته شد که ستاد تنظیم بازار، حمل و نقل را درگیر نرخ گذاری های بی خود و بی جهت و پرونده سازی های تعزیراتی فرسایشی می کند. در این زمینه عنوان شد که شاید بهترین روش برای قیمت گذاری همان سنجش عرضه و تقاضا است.

در حوزه  هوایی سقوط هواپیمای فوق سبک در کاشمر که موجب مرگ دو نفر شد مورد توجه اعضای کلاب قرار گرفت. یکی از این دو نفر خلبان کیش ایر بود. تعداد بالای سقوط یا فرود اضطراری هواپیماهای سبک و فوق سبک مورد بحث قرار گرفت. گفته شد که باید حساسیت بیشتری به این موضوع نشان داده شود و علت یابی شود.

همچنین عنوان شد طی حکمی از طرف سعید محمد دبیر شواری عالی مناطق آزاد، عباس معظمی به عنوان عضو هیئت مدیره هواپیمایی کیش ایر و ابوالفضل اسناوندی به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل هوایی کیش ایر منصوب شد. بر این اساس کیش ایر در 14 ماه گذشته چندین مدیرعامل عوض کرده است.

 شرفبافی در اردیبهشت 98 به کیش ایر آمد، بعد از او هاشمی تهرانی حدود دو ماه مدیرعامل بود. سپس حبیبی (حدود 45 روز) مدیر عامل و بعد از آن سیه جانی مدیرعامل شد و در حال حاضر اسناوندی به عنوان مدیرعامل کیش ایر منصوب شده است.

در حوزه ریلی مطرح شد که مهندس عجمیان مدیرعامل شرکت جوپار شدند.

همچنین به اظهارات عباس خطیبی معاون ساخت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در مورد راه آهن قزوین رشت اشاره و شد که قرار است خط آهن رشت کاسپین به طول 35 کیلومتر که 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، تا 6 ماه اول سال آینده به بهره برداری برسد و کریدور شمال – جنوب از بندر کاسپین تا بندرعباس تکمیل شود.

در ادامه سوالاتی در موضوع متوسط تاخیر پروازها (ایران در مقایسه با اروپا) مطرح شد و آیا جهشی در کیفیت خدمات اتفاق افتاده است یا خیر؟

تاکید شد که بسیاری از کاستی ها که منتج به تاخیر و افت خدمات می شود مربوط به تحریم هاست. تحریم هایی که ناوگان هوایی را هدف قرار می دهد. از طرفی بخشی از کاستی ها نیز مربوط به نحوه مدیریت عنوان شد.

در حوزه ریلی اضافه شد که واردات لکوموتیو از روسیه و چین مطرح است و علاوه بر این ظرفیت خط آهن برای لکوموتیوهای وارداتی آینده مورد گفتگو قرار گرفت. یادآوری شد که برای انتخاب و خرید لکوموتیو باید با جدیت و دقت تصمیم گیری شود. همچنین نباید اسراف در واردات لکوموتیو اتفاق بیفتد. طولانی شدن پروسه خرید لکوموتیو نکته دیگری بود که در این بحث به آن پرداخته شد.

در ادامه ذکر شد که کارگاه پروژه راه آهن شیراز -بوشهر- عسلویه تعطیل شده است. این پروژه حدودا 18 سال قبل شروع شده بود. 200 نیروی این کارگاه به مرخصی نوروزی فرستاده شده اند.

در حوزه هوایی ورود رهام ایر به دایره شرکت های هواپیمایی مورد گفتگو قرار گرفت. این شرکت در اسفند 99 مجوز خود را شورای عالی هواپیمایی کشوری گرفته و اکنون تاجگردون مدیرعامل این شرکت است.

در حوزه  جاده ای و خودرویی با اشاره به گفته دکتر مومنی مطرح شد که حدود 110 کارخانه خودرو سازی  و حدود 200 کارخانه موتورسیکلت سازی داریم. تکثیر کارخانه ها مورد نقد قرار گرفت.

همچنین تاکید شد که برای حل مشکلات بهتر است از صنعت خودرویی شروع کنیم و بعد آن الگو را در صنعت هوایی یا ریلی هم مورد استفاده قرار دهیم.

همچنین در خصوص تعدد و تکثر شرکت های مسافری بحث شد. عنوان شد که مسافران کمتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند و ظرفیت کامل این وسایل نقلیه مورد استفاده قرار نمی گیرد. می توان وسایل نقلیه عمومی بین شهری را بهتر مدیریت کرد.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.