| کد خبر: 238859 |

◄ بهره برداری از سامانه هوشمند ثبت تخلف ساکن در شهر قم

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم از بهره برداری از سامانه هوشمند ثبت تخلف ساکن به منظور افزایش انضباط و رعایت مقررات ترافیکی در این شهر خبر داد.

تین نیوز

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم از بهره برداری از سامانه هوشمند ثبت تخلف ساکن به منظور افزایش انضباط و رعایت مقررات ترافیکی در این شهر خبر داد.

به گزارش تین نیوز، وحید برزو به خبرنگار ما گفت: منظور از سامانه هوشمند ثبت تخلف ساکن، موتور سیکلت مجهز به شناساگر هوشمند است که امکان ثبت پلاک وسایل نقلیه پارک شده و ثبت تخلف آنها را فراهم می آورد.

وی افزود: این موتورسیکلت همچنین شامل مجموعه عملیات از ثبت تصاویر تا انتقال برخط تصاویر به سرورهای شهرداری و پلیس راهور است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم بیان کرد: دوربین سامانه نیز امکان ثبت محل وقوع تخلف، تاریخ و زمان وقوع تخلف، موقعیت تابلو انتظامی نصب شده، عکس رنگی وسیله نقلیه و پلاک آن  با امکان خواندن با احتمال بالای 90 درصد توسط چشم عادی را دارا می باشد (با الزام رعایت مشخصات فنی و عملکردی مورد نیاز راهور ناجا برای ثبت تخلف).

به گزارش تین نیوز، امتیاز این سامانه در مقایسه با خودرو پژو ۲۰۶ که در برخی شهرها برای منظور مشابه فعال است، انعطاف پذیری آن برای حضور در محل‌ های مختلف از جمله پیاده رو هایی است که در بعضی نواحی شهر، شاهد پارک وسایل نقلیه است و بدین ترتیب مزاحمت هایی برای گروه های آسیب پذیر حمل و نقلی مانند نابینایان، ناتوانان جسمی و ... ایجاد می شود.

بر اساس این گزارش، استفاده از سامانه هوشمند ثبت تخلف ساکن در طرح ساماندهی میدان ۷۲ تن (میدان ورودی شهر قم از سمت تهران) در دستور کار سازمان پایانه های مسافری شهرداری قم نیز قرار دارد.

موتور
موتور سیکلت مجهز به شناساگر هوشمند
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.