| کد خبر: 238427 |

◄ قطعه نخست راه‌آهن مشهد - چابهار ۱.۷ میلیون مترمکعب خاکبرداری شد

تاکنون یک میلیون و ۷۹۰ هزار مترمکعب از مجموع ۲.۴ میلیون مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی لازم برای خط ریلی یونسی - گناباد در جنوب این استان انجام شده است.

تین نیوز

مجری قطعه نخست راه‌آهن مشهد - چابهار در خراسان رضوی گفت: تاکنون یک میلیون و ۷۹۰ هزار مترمکعب از مجموع ۲.۴ میلیون مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی لازم برای خط ریلی یونسی - گناباد در جنوب این استان انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جواد سلیمانی افزود: طول خط‌ آهن گناباد - بجستان در قرارداد نخست آن ۴۸ کیلومتر بود اما سپس افزایش ۱۰ کیلومتری مسیر این خط آهن ابلاغ و طول آن به ۵۸ کیلومتر رسید. 

وی ادامه داد: ۲۲۰ دهنه پل در طول مسیر نخستین قطعه از راه‌آهن چابهار - مشهد وجود دارد که تاکنون ۱۶۰ دهنه آن تاکنون اجرا شده است. 

مجری قطعه نخست راه‌آهن مشهد - چابهار در خراسان رضوی مبلغ اولیه قرارداد اجرای این طرح را نیز ۶۰۰ میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: مبلغ ساخت مسیر ریلی گنایاد - بجستان هم‌اکنون به هزار میلیارد ریال افزایش یافته است. 

عملیات زیرسازی و ساخت پلهای خط راه‌آهن ۵۸ کیلومتری یونسی - گناباد به عنوان قطعه نخست مسیر ریلی مشهد - زاهدان - چابهار تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ولی آغاز ریل‌گذاری در این مسیر نیازمند تکمیل زیرسازی آن است. 

پیشتر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیشرفت عملیات ساخت خط ریلی شرق کشور را در قطعات چابهار - زاهدان در سیستان و بلوچستان و همچنین راه‌آهن یونسی - گناباد واقع در جنوب خراسان رضوی خوب توصیف اما بیان کرده بود: این عملیات در مسیر ریلی قائن استان خراسان جنوبی تا زاهدان پیشرفت قابل توجهی ندارد که می‌بایست شتاب گیرد. 

محمد صفایی‌دلویی همچنین به اقدام خود مبنی بر گرفتن امضا از  ۱۷۴ نماینده مجلس شورای اسلامی در قالب یک نامه‌ خطاب به رییس‌جمهوری اشاره کرده و افزوده بود: مفاد این نامه جلب توجه آیت‌الله رییسی نسبت به شتاب در روند اجرای عملیات راه‌آهن شرق کشور و در اولویت قرار دادن آن توسط مسوولان در دولت سیزدهم است. 

عملیات اجرای خط ریلی شرق کشور در قالب مسیر راه‌آهن هزار و ۵۰۰ کیلومتری مشهد - زاهدان - چابهار که مسیر ریلی ۵۸ کیلومتری یونسی - بجستان - گناباد در جنوب خراسان رضوی قطعه نخست آن محسوب می‌شود، پنج سال پیش آغاز شده است. 

گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.