| کد خبر: 238347 |

۳۸ گروه راهداری در گردنه‌ های برفگیر لرستان مستقر شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: با آغاز بارش‌ها در استان ۳۸ گروه راهداری همراه با ماشین آلات برف‌روب در گردنه‌های برفگیر لرستان مستقر شدند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: با آغاز بارش‌ها در استان ۳۸ گروه راهداری همراه با ماشین آلات برف‌روب در گردنه‌های برفگیر لرستان مستقر شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عباس شرفی اعلام کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی در خصوص آغاز بارش ها از عصر جمعه ۳۷۱ نیروی راهدار با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات به حالت آماده باش درآمده و ۳۸ اکیپ راهداری در راهدارخانه ها، گردنه های برفگیر و محورهای حساس مستقر شده اند.

وی اظهار داشت: از مردم انتظار می رود ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری درصورت سفر حتما در تماس با سامانه گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان از وضعیت راه ها مطلع و تجهیزات ایمنی همراه داشته باشند.

شرفی با تاکید بر رعایت سرعت مطمئنه توسط رانندگان وسایل نقلیه افزود: درمجموع هشت هزار کیلومتر راه و ۲۲ گردنه برفگیر در استان لرستان وجود دارد که شش هزار کیلومتر از این راه ها تحت تاثیر برف قرار دارند.

بر اساس پیش بینی های هواشناسی لرستان اکنون در سطح هشدار نارنجی بارندگی است.

بارش باران گاهی رعد و برق، وزش باد شدید، کاهش دما، احتمال ریزش تگرگ، در مناطق سردسیر رگبار برف، در ارتفاعات و گردنه‌ها بارش برف تا روز سه شنبه هفته جاری برای همه نقاط لرستان پیش بینی شده است.

اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ ها، ایجاد رواناب‌های سطحی، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها (به ویژه رودخانه‌های فصلی)، مه آلودگی و کاهش دید بویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آسیب به گلخانه‌ها و شکستن سرشاخه‌های درختان  نیز  از آثار سامانه بارشی در این استان خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.