| کد خبر: 185229 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

خسارت شدید به ۲۰۰ دستگاه پل و ۶۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از بازگشایی راه‌های ارتباطی ۵۴۰ روستا در استان لرستان خبر داد و گفت: راه‌های ارتباطی ۷۰ روستای شهرستان الیگودرز که بنا بر بارش برف مسدود شده‌اند تا پایان امروز بازگشایی می‌شود.

تین نیوز

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از بازگشایی راه‌های ارتباطی ۵۴۰ روستا در استان لرستان خبر داد و گفت: راه‌های ارتباطی ۷۰ روستای شهرستان الیگودرز که بنا بر بارش برف مسدود شده‌اند تا پایان امروز بازگشایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن نیا که این روزها در استان لرستان مستقر است. با اشاره به آخرین میزان خرابی‌‌های راه و ابنیه فنی و اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این استان اظهار داشت: جاری شدن سیلاب بی‌سابقه در استان لرستان به تناسب وسعت آن خسارت‌های بزرگی به راه‌ها و ابینه فنی استان وارد کرده است. به طوری‌که از ۲۸۰۰ روستای دارای سکنه، ۸۱۶ روستا راه‌های ارتباطی خود شامل ۸۵ محور را بر اثر سیل از دست داده‌اند، اما با تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری، ۲۴ محور به عنوان مسیر ارتباطی‌ ۵۴۰ روستا بازگشایی شده است.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اعزام ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین ۱۹ استان کشور برای یاری‌رسانی به ۱۱ شهرستان استان لرستان در تاریخ ۱۵ فروردین ماه گفت: تمامی ماشین‌آلات و نیرو‌های راهداری از بدو ورود به شهرستان‌ها در نقاط مشخص مستقر و شروع به انجام عملیات خاک‌ریزی، ترمیم و ریزش‌برداری کرده‌اند اما در برخی موارد شدت سیل بر جاده به‌قدری بوده که هیچ اثری از جاده نیست و به همین خاطر عملیات بر روی این محورها زمان بر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در بسیاری از رودخانه‌های حاشیه روستا‌های بزرگ سیل هم‌چنان جریان دارد و همین امر باعث جلوگیری از امکان عبور ماشین‌آلات برای کمک‌رسانی و انجام عملیات می‌شود. به همین خاطر چاره‌ای جز انتظار تا زمان پایین آمدن سطح آب نیست.

حسن‌نیا در ادامه گفت: بنا بر شرایط توپوگرافی و زمین‌شناسی منطقه، آب به زیر لایه‌های خاکی به ویژه محورهای کوهستانی نفوذ کرده و به طور دائم در حال ریزش و رانش است که موجب بازگشت ماشین‌آلات برای انجام مجدد کار و طولانی شدن زمان و درگیر کردن توان ما است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این‌که ۶۰۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی فرعی و روستایی آسیب جدی دیده‌اند، افزود: از مجموع خسارت‌های وارده به ۲۰۰ دستگاه پل با دهانه‌های مختلف، ۲۰ دستگاه پل بزرگ با عرض دهانه ۲۰متر آسیب جدی دیده‌اند که پس از برآورد خسارت و پایین آمدن سطح آب عملیات بازسازی و احداث مجدد آن‌ها آغاز خواهد شد.

 وی در ادامه از بارش برف در شهرستان الیگودرز و انسداد راه‌های ارتباطی ۷۰ روستا خبر داد و گفت: از روز گذشته عملیات برف‌روبی آغاز شده و تا پایان امروز تمامی راه‌های ارتباطی این روستاها بازگشایی می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.