| کد خبر: 238277 |

◄ ۹۰ درصد پروژه‌های عمرانی فرودگاه‌های کشور تکمیل شد

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: به رغم کاهش درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها که به دلیل همه گیری ویروس کرونا به صنعت هوانوردی در سراسر جهان وارد شد، در سال ۱۳۹۹ بیش از ۹۰ درصد پروژه‌های تعریف شده عمرانی در این شرکت به سرانجام رسید.

تین نیوز

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: به رغم کاهش درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها که به دلیل همه گیری ویروس کرونا به صنعت هوانوردی در سراسر جهان وارد شد، در سال ۱۳۹۹ بیش از ۹۰ درصد پروژه‌های تعریف شده عمرانی در این شرکت به سرانجام رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مصطفی صفایی روز سه شنبه با حضور در فرودگاه تبریز با اشاره به پروژه های مهم شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در سالجاری از جمله بهسازی باند فرودگاه مهرآباد، گفت: ساخت ترمینال جدید فرودگاه تبریز هم از مهم ترین پروژه های حال حاضر فرودگاههای کشور است که با توجه به مصوبه اخیر هئیت مدیره شرکت در آینده ای نزدیک شاهد اجرای این پروژه خواهیم بود.

وی از بخش های مختلف فرودگاه تبریز مانند ترمینال ها، باند بتنی، آشیانه شرکت هواپیمایی آتا و زمین ورزشی فرودگاه تبریز بازدید و مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی نیز توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده در این حوزه ها ارائه کرد.

رامین آذری مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی گفت: برای ترمینال جدید ۱۸ هزار مترمربعی فرودگاه تبریز ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی اعلام کرد: تنوع و همچنین تعداد مسیرهای پروازی فرودگاه تبریز افزایش بی سابقه ای یافته است به طوری که در بسیاری از شاخص های آماری، حتی شاهد افزایشی چشم گیر نسبت به قبل از همه گیری ویروس کرونا هستیم.

وی گفت: مسیرهای پروازهای داخلی از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به مقصد فرودگاه های بین المللی مهرآباد، شهید هاشمی نژاد مشهد، شهید بهشتی اصفهان، شهید دستغیب شیراز، اهواز، بندرعباس، کیش، قشم و فرودگاه عسلویه (خلیج فارس) انجام می شود.

آذری، ادامه داد: پروازهای خارجی از مبداء فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز نیز به مقاصد فرودگاه های بین المللی آتاتورک استانبول، نجف، بغداد، ایروان، باکو، ازمیر، ادنا و قیصریه انجام می شود.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی ، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و  بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری ، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.