| کد خبر: 238072 |

دبیرکل جامعه متخصصان مراقبت پرواز ایران خبر داد:

◄ کمبود حدود 500 کنترلر در فرودگاه های کشور

دبیرکل جامعه متخصصان مراقبت پرواز ایران در پیامی که خطاب به رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، از کمبود حدود 500 کنترلر در فرودگاه های کشور خبر داد.

تین نیوز

دبیرکل جامعه متخصصان مراقبت پرواز ایران در پیامی که خطاب به رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، از کمبود حدود 500 کنترلر در فرودگاه های کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از پیام ابوالفضل مطیعی آمده است: سالهاست موضوع بسیار بسیار مهم و اساسی کمبود نیروی متخصص در مراقبت پرواز ایران مطرح می‌شود و بنده از سال ۱۳۸۸ تا کنون این موضوع را به همه وزرای وقت و رؤسای سازمان هواپیمایی کشوری و مدیران عامل شرکت فرودگاه های کشور به صورت کتبی و شفاهی اعلام کرده ام اما هر چه بیشتر گفته ام کمتر نتیجه گرفته ام و وضعیت هر روز بدتر از دیروز شده است.

در بخش دیگری از متن این پیام عنوان شده است:  افراد صاحب منصب قبلی، شرکت هایی جهت ارائه خدمات گوناگون هوانوردی و مراقبت پرواز تاسیس کرده و به شدت منتظر هستند تا معظل کمبود نیرو به فاجعه تبدیل شود و این شرکت ها به عنوان ناجی ورود کنند و به قول خودشان کشور را نجات دهند.

بیشتر بخوانید:

در بخش دیگری از این پیام همچنین تاکید شده است: اکنون کمبود نیرو در فرودگاه های سنندج، ایلام، بندرعباس، بندرلنگه، اهواز، کیش، زاهدان، بوشهر به حدی رسیده که باید از شهرهای دیگر مأمور بروند و مهرآباد و بقیه هم به زودی به این تعداد اضافه خواهند شد.

به گفته وی قطعا در آینده شرکت های خصوصی نمی توانند مشکل را حل کنند و نیازمند کنترلر خارجی خواهیم شد که این یعنی رفتن آبروی کشور و نابود شدن امنیت فضای کشور.

در ادامه این پیام با بیان این که یک کنترلر از روزی که جذب می شود تا روزی که بتواند میکروفون به دست بگیرد چند سالی طول می کشد، آمده است: اگر همین الان دستور جذب ۵۰۰ کنترلر را بدهید شاید بتوان جلوی مشکل را گرفت، اکنون حدود ۵۰۰ کنترلر کم داریم و هر روز نیز تعدادی بازنشسته می شوند و  از سال ۱۴۰۵ به بعد هر سال نزدیک ۸۰ نفر بازنشسته خواهند شد.

در بخش دیگری از پیام تاکید شده است: اینکه تعداد بسیاری نیروی ستادی جذب شده ولی درباره مراقبت پرواز اینگونه عمل شده، نشان می دهد مشکل ناتوانی جذب نیرو نبوده بلکه عدم مدیریت در سال های گذشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.