| کد خبر: 237225 |

◄ ۱۷۰۰ کامیون اروپایی ترخیص شد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ترخیص ۱۷۰۰ و شماره گذاری ۶۰۰ کامیون در طرح واردات کامیون دست دوم اروپایی به کشور خبر داد.

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ترخیص ۱۷۰۰ و شماره گذاری ۶۰۰ کامیون در طرح واردات کامیون دست دوم اروپایی به کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز، داریوش امانی از ترخیص ۱۷۰۰ و شماره گذاری ۶۰۰ کامیون در طرح واردات کامیون دست دوم اروپایی به کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه کامیون دست دوم اروپایی زیر سه سال ثبت سفارش شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به آخرین وضعیت کامیون‌های وارداتی بلاتکلیف در گمرکات کشور گفت: براساس آخرین آمار، تا امروز ۶۴۰۰ دستگاه کامیون وارداتی دست دوم اروپایی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۱۷۰۰ دستگاه کامیون ترخیص و حدود ۶۰۰ دستگاه کامیون شماره گذاری شده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر فرآیند ترخیص کامیون‌های وارداتی سرعت بیشتری نسبت به گذشته گرفته و قرار شده ۱۰ درصد نوسازی ناوگان باری از این طریق اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به قرارداد‌های منعقده با تولید کنندگان داخلی گفت: بیش از ۶ هزار دستگاه کامیون و کشنده را نیز از طریق توان داخلی کشور نوسازی خواهیم کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این که نیمی از سود تسهیلات در نظر گرفته شده برای نوسازی ناوگان را سازمان راهداری پرداخت خواهد کرد، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد کوتاه بودن مدت بازپرداخت تسهیلات است که درصددیم با مذاکرات با شبکه بانکی این مدت را از پنج سال کنونی به ۱۰ سال تبدیل کنیم تا جذابیت بیشتری برای رانندگان به وجود بیاید.

امانی همچنین با اشاره به تلاش این سازمان برای حل مشکلات متعدد رانندگان حمل و نقل بار و مسافر جاده‌ای در سال‌های اخیر گفت: بسیاری از کار‌هایی که انجام شده در حیطه وظایف سازمان راهداری نبود، اما با توجه به اینکه متولی کامیون داران و رانندگان هستیم برای تسهیل فرآیند‌ها به این مسایل ورود کردیم و همه تلاش ما این است تا کامیون‌های وارد شده ترخیص شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.