| کد خبر: 237214 |

◄ قیمت بلیت اتوبوس کاهش نمی‌یابد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره موضوعات مختلف از جمله آخرین وضعیت کامیون‌های وارداتی بلاتکلیف در گمرک‌ها، قیمت بلیت اتوبوس، نوسازی ناوگان مسافری و باری و وضعیت کامیون‌داران برای رفتن به ارمنستان صحبت کرد.

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا با توجه به برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی قیمت بلیت اتوبوس کاهش پیدا خواهد کرد یا خیر، اظهار کرد: در زمینه قیمت بلیت اتوبوس باید گفت رانندگان در ایام شیوع ویروس کرونا حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان ناشی از کاهش سفرها و کاهش تعداد مسافران زیان کردند و در ابتدای شیوع کرونا چند ماهی همه سفرها تعطیل شده بود.

وی ادامه داد: قیمت بلیت اتوبوس کاهش پیدا نخواهد کرد چرا که در حال حاضر نیز پولی که بابت هر نفر کیلومتر از مسافران گرفته می‌شود پایین‌تر از هزینه آن است.

سهم اتوبوس ها از تصادفات جاده‌ای ناچیز است

امانی همچنین درباره آخرین وضعیت تصادفات جاده‌ای و سهم اتوبوس‌ها از این حوادث گفت: آمار جابه‌جایی مسافران نشان می‌دهد که سالانه حدود ۵۰ میلیون نفر در سال از طریق وسائل حمل و نقل عمومی جابه‌جا می‌شوند که اتوبوس‌ها سهم بسیار ناچیزی (حدود سه درصد) در زمینه تصادفات جاده‌ای دارند که طبیعی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: البته همین درصد پایین به عنوان سهم ناوگان اتوبوسی از تصادفات جاده‌ای هم باید کمتر شود و این بدان معنی نیست که سه درصد سهم مناسبی است، اما به غیر از گواهی‌هایی که مانند گواهینامه از سوی پلیس از رانندگان اتوبوس دریافت می‌شود باید آنها کارت سلامت و کارت هوشمند برای فعالیت در ناوگان اتوبوسی را داشته باشند و سازمان راهداری این مدارک را از آنها می‌خواهد.

وی با بیان این‌که شرط داشتن مدارک فوق شرکت در دوره‌های آموزشی متعدد است، تصریح کرد: اگر تصادفی در جاده‌ها اتفاق بیفتد سازمان راهداری و تیم ایمنی آن سانحه را بررسی می‌کنند و در صورتی که راننده مقصر باشد و یا آنکه اتوبوس عامل آن تصادف باشد با راننده اتوبوس و شرکت حمل و نقل برخورد جدی می‌کنیم.

خراب‌بودن ۲۰ درصد دوربین‌های راهداری در جاده‌ها

امانی درباره این‌که چند درصد از دوربین‌های راهداری در محورهای مواصلاتی مشکل فنی دارد، اظهار کرد: براساس آمارهای دریافت شده ۲۰ درصد از دوربین‌های ما در جاده‌ها دچار نقص فنی است که البته با اضافه شدن ۴۰۰ دستگاه دوربین جدید طی یک ماهه آینده این عدد به ۱۰ درصد می‌رسد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین درباره آخرین وضعیت تخصیص قیر برای اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: براساس سهمیه‌های در نظر گرفته شده ۷۲۰۰ تن سهمیه وزارت راه و شهرسازی بوده که از این میزان ۲۰۰۰ تن متعلق به سازمان راهداری است که امیدواریم هرچه سریع‌تر این قیر تخصیص پیدا کند تا بتوانیم پروژه‌های خود را هرچه سریع‌تر جلو ببریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.