| کد خبر: 235977 |

◄ قانون در مورد پرداخت هزینه کارت سلامت رانندگان عمومی چه می گوید؟

در ماده نهم تبصره ب این قانون، دقیقا و با صراحت اعلام می شود آزمایشات اجباری سلامت رانندگان مشمول بیمه سلامت و منبع هزینه آن هم از چهار درصدی که سازمان بابت عوارض بار، تحصیل می کند تامین می شود.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا با اشاره به مفاد بند ب ماده ۹ از احکام دائمی که پرداخت هزینه کارت سلامت اجباری رانندگان را برعهده خود دولت قرار داده است، این پرسش را مطرح کرد که چرا رانندگان عمومی برای دریافت کارت سلامت رانندگی که تحت پوشش بیمه سلامت انجام‌ می پذیرد، خدمات رایگان  دریافت نمی کنند؟

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و با تاکید بر این که از رانندگان برای انجام آزمایشات سلامت مبالغی هنگفت  دریافت می شود، افزود: بر اساس چه قانون‌ و مصوبه ای چنین مبالغی از راننده دریافت می شود؟

وی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که با توجه به این قانون آیا دریافت هزینه بابت کارت سلامت از رانندگان قانونی است؟

سید فخرالدین شریعتی یکی دیگر از فعالان حوزه حمل و نقل جاده ای کالا در این زمینه در شبکه های اجتماعی نوشت: در تاریخ ۱۳۹۵/۱۱/۱۰ در راستای اصل 123 قانون اساسی، قانون احکام دائمی در مجلس شورای اسلامی تصویب و با تایید شورای نگهبان در جهت توسعه کشور به دولت ابلاغ و لازم الاجرا شد.

بیشتر بخوانید:

پرداخت هزینه معاینات ادواری رانندگان به عهده چه نهادی است؟

وی افزود: همان طور که از اسم این قانون مشخص است احکام دائمی یعنی قوانینی که دائما باید ساری و جاری باشد.

این راننده کامیون عنوان کرد: در ماده نهم تبصره ب این قانون، دقیقا و با صراحت اعلام می شود آزمایشات اجباری سلامت رانندگان مشمول بیمه سلامت است.

شریعتی بیان کرد: با وجود این قانون، کسی که این قوانین را اجرا نمی کند اول به قانون اساسی کشور پایبند نیست چون این قوانین در راستای اصل ۱۲۰ قانون اساسی است دوم ضد توسعه کشور گام برداشته چون این قوانین در راستای توسعه کشور وضع شده است.

وی با طرح این پرسش که  چه کسی جوابگوی هزینه هایی است که در این سالیان از رانندگان دریافت شده است، افزود: مبالغی که دولت در این مورد باید هزینه می کرد کجا هزینه شده  است؟

photo_2021-10-12_16-09-52

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن متقین 0 0

    باسلام
    لطفا چنانچه مواردی را بیان می‌فرمایید حتما مطالعه کافی درخصوص آن داشته باشید و قبل از اظهار نظر مفاد قانون را بررسی کنید و قبل از پخته شدن کامل موضوع از انتشار آن خودداری کنید .چهار درصد سهم سازمان راهداری هیچ ربطی به کارت سلامت رانندگان ندارد .اگر لازم شد اینجانب پس از تکمیل تحقیقات کافی و لازم دراین خصوص ودرهمین جا اظهار نظر خواهم کرد .
    زیرا بیان هر موضوع بدون تحقیق کافی ممکن است تبعات حقوقی را در برداشته باشد و متاسفانه نه تنها نتیجه لازم از آن گرفته نشود بلکه برعکس شخص نویسنده وعموم صنف از آن متضرر شوند .

    ماده قانونی که اینجا گذاشته آید منابع تأمین اعتبار این امر را جای دیگری تعیین کرده و هیچ ربطی به سازمان راهداری ندارد.
    سپاس

  • راننده 0 0

    لطفا قانون جدید سختی کار1400راتا آخربخوانید وببینید سختی کارراننده گان هم وجوددارد چراباوجوداطلاع ازآن توسط اداره کار وتامین اجتماعی که قید شده چهاردرصد سهم سختی کارراراننده می تواند به صورت نقد واقساط بدهد وازسختی کاراستفاده کند قبول ندارند اشکال کارکجا است لطفا قانون جدید سختی کار1400راتاانتها بررسی کنید ونظرخود رابیان کنید 12مهر1400توسط معاون کاروزیر به همه استانها داده شده آیا حقیقت دارد یا نه باتشکر از شما

  • راننده 0 0

    مدیر روابط کار اداره کار وتعاون اجتماعی درقانون سختی کار 1400 که 12مهر که صادر نموده گفته است که راننده گان حمل بار ومسافر تامین اجتماعی مصوب 1379 اصلاح گردیده وسختی کارشامل آنها می شود راننده گان مکلف به پرداخت چهار درصد سختی کاربه صورت نقد واقساط هستند لطفا پیگیری نمایید واطلاع رسانی نمایید کسانی که می خواهند مطلع شوند قانون جدید سختی کار 1400راتاآخر بخوانند که آیا صحت دارد یانه باتشکر از همه کسانی که اطلاع رسانی نمایند