| کد خبر: 214390 |

◄ پرداخت هزینه معاینات ادواری رانندگان به عهده چه نهادی است؟

یک فعال صنفی در مورد مصوبه اخیر هیئت وزیران و تعیین تعرفه خدمات تشخیصی درمانی بخش خصوصی در سال 99 که موجب افزایش نرخ انجام معاینات سلامت شغلی رانندگان حمل و نقل عمومی شده، گفت: تصمیمات هئیت دولت به جای خود محترم است ولی اجرای قانون بالاتر از هر تصمیمی است.

تین نیوز

 یک فعال صنفی در مورد مصوبه اخیر هیئت وزیران و تعیین تعرفه خدمات تشخیصی درمانی بخش خصوصی در سال 99 که موجب افزایش نرخ انجام معاینات سلامت شغلی رانندگان حمل و نقل عمومی شده، گفت: تصمیمات هئیت دولت به جای خود محترم بوده ولی اجرای  قانون بالاتر از هر تصمیمی است.

به گزارش تین نیوز، عضو هیئت‌ مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در قانون بیمه‌ های تامین اجتماعی هزینه معاینات ادواری و غیر ارادی کارگران به عهده سازمان تامین اجتماعی است.

بیشتر بخوانید:

اعلام نرخ جدید معاینات سلامت شغلی رانندگان حمل و نقل عمومی

مختار داوودی عنوان کرد: حال چگونه است که معاینات ادواری در این سال‌ ها به عهده خود رانندگان بوده در حالی‌که این معاینات غیر ارادی و به درخواست سازمان متولی است نه اراده راننده، پس چرا تامین اجتماعی این موضوع را جزو تعهد خود نمی‌داند؟

وی افزود: بر اساس آن‌ چه تاکنون در بحث کارت سلامت رانندگان رخ داده است، وزارت بهداشت مدعی بود ۱۰ درصد از صدور بیمه‌ های شخص ثالث به وزارت بهداشت تعلق بگیرد و در عوض پایگاه‌ های فوریت‌ های پزشکی و آمبولانس‌ های امداد جاده‌ای که در جاده‌ ها مستقر هستند، در موقع حوادث، به مصدومان خدمات داده و با ارایه خدمات و انجام نحوه صحیح جا به‌ جایی مصدومان، ناجی فرد مصدوم شده و بیمه‌ ها نیز کمتر متضرر شوند.

او بیان کرد: این طرح در هیئت دولت تصویب و به‌صورت لایحه به مجلس فرستاده شد و نمایندگان مبلغ دریافتی را بیش از خدمات دانستند. به‌ طور مثال اگر بیمه شخص ثالث یک دستگاه اتوبوس ۸ میلیون باشد، ده درصد ۸۰۰ هزار تومان و در مجموع مبلغ نجومی می‌شود.

این فعال صنفی تاکید کرد: در ادامه وزارت بهداشت پیشنهاد داد هزینه کارت سلامت یا معاینات اجباری ادواری رانندگان برون شهری را با استفاده از دفترچه سلامت عهده‌ دار گردد که با این کار به نوعی از تامین اجتماعی سلب مسئولیت می‌ شود درحالی که نمایندگان متوجه این موضوع نیستند که رانندگان بیمه تامین اجتماعی یا صندوق ذخیره روستاییان هستند نه بیمه سلامت.

وی افزود: کارگروه مطالبات رانندگان متشکل از سه کانون مسافر، کالا و کامیونداران این موضوع را چندین بار در کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور نمایندگان دولت و تامین اجتماعی پیگیری کرد تا سرانجام به اتفاق رئیس وقت کمیسیون، در تامین اجتماعی جلسه‌ ای برگزار و در آنجا موضوع مشخص شد و معاون وقت و سرپرست بعدی سازمان تامین اجتماعی، پیشنهاد داد درصدی از این پول را به تامین اجتماعی داده شود تا  سازمان مذکور این را انجام دهد.

داوودی با تاکید بر این‌که چنین اقدامی باید با اصلاحیه توسط نمایندگان انجام می‌گرفت، ادامه داد: در کارگروه مطالبات، پیشنهاد براین بود چون تعدادی از رانندگان در صندوق روستاییان هستند با این کار محروم می‌شوند و بهترین و سهل‌ترین راه‌حل این است که وزارت بهداشت هزینه‌ ها را بدون دفترچه به پزشکان طب کار پرداخت کنند.

عضو هیئت‌ مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری عنوان کرد: برای رانندگان مهم رایگان شدن است چه فرقی دارد چه کسی متولی پرداخت هزینه آن باشد، بنابراین قرار شد با یک اصلاحیه موضوع حل شود که متاسفانه عمر مجلس به سر آمد و این موضوع به سرانجام نرسید.

به گفته وی وزارت بهداشت در حال حاضر به قانون مصوب نمایندگان عمل نمی‌ کند ولی مصوبات هیئت دولت که در آن ذی‌نفع است را لازم الاجرا اعلام کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.