| کد خبر: 214390 |

یک فعال صنفی در مورد مصوبه اخیر هیئت وزیران و تعیین تعرفه خدمات تشخیصی درمانی بخش خصوصی در سال 99 که موجب افزایش نرخ انجام معاینات سلامت شغلی رانندگان حمل و نقل عمومی شده، گفت: تصمیمات هئیت دولت به جای خود محترم است ولی اجرای قانون بالاتر از هر تصمیمی است.

تین نیوز

 یک فعال صنفی در مورد مصوبه اخیر هیئت وزیران و تعیین تعرفه خدمات تشخیصی درمانی بخش خصوصی در سال 99 که موجب افزایش نرخ انجام معاینات سلامت شغلی رانندگان حمل و نقل عمومی شده، گفت: تصمیمات هئیت دولت به جای خود محترم است ولی اجرای  قانون بالاتر از هر تصمیمی است.

به گزارش تین نیوز، عضو هیئت‌ مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در قانون بیمه‌های تامین اجتماعی هزینه معاینات ادواری و غیر ارادی کارگران به عهده سازمان تامین اجتماعی است.

اعلام نرخ جدید معاینات سلامت شغلی رانندگان حمل و نقل عمومی

مختار داوودی عنوان کرد: حال چگونه است که معاینات ادواری در این سال‌ها به عهده خود رانندگان بوده در حالی‌که این معاینات غیر ارادی و به درخواست سازمان متولی است نه اراده راننده، پس چرا تامین اجتماعی این موضوع را جزو تعهد خود نمی‌داند؟

وی افزود: بر اساس آن‌چه تاکنون در بحث کارت سلامت رانندگان رخ داده است، وزارت بهداشت مدعی بود ۱۰ درصد از صدور بیمه‌های شخص ثالث به وزارت بهداشت تعلق بگیرد و در عوض پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی و آمبولانس‌های امداد جاده‌ای که در جاده‌ها مستقر هستند، در موقع حوادث، به مصدومان خدمات داده و با ارایه خدمات و انجام نحوه صحیح جابه‌جایی مصدومان، ناجی فرد مصدوم شده و بیمه‌ها نیز کمتر متضرر می‌شوند.

او بیان کرد: این طرح در هیئت دولت تصویب و به‌صورت لایحه به مجلس فرستاده شد و نمایندگان مبلغ دریافتی را بیش ازخدمات دانستند. به‌طور مثال اگر بیمه شخص ثالث یک دستگاه اتوبوس ۸ میلیون باشد، ده درصد ۸۰۰ هزار تومان و درمجموع مبلغ نجومی می‌شود.

این فعال صنفی تاکید کرد: در ادامه وزارت بهداشت پیشنهاد داد هزینه کارت سلامت یا معاینات اجباری ادواری رانندگان برون شهری را با استفاده از دفترچه سلامت عهده‌دار گردد که با این کار به نوعی از تامین اجتناعی سلب مسئولیت می‌شود درحالی که نمایندگان متوجه این موضوع نیستند که رانندگان بیمه تامین اجتماعی یا صندوق ذخیره روستاییان هستند نه بیمه سلامت.

وی افزود: کارگروه مطالبات رانندگان متشکل ازسه کانون مسافر، کالا و کامیونداران این موضوع را چندین بار در کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور نمایندگان دولت و تامین اجتماعی پیگیری کرد تا سرانجام به اتفاق رئیس وقت کمیسیون، در تامین اجتماعی جلسه‌ای برگزار و در آنجا موضوع مشخص شد و معاون وقت و سرپرست بعدی سازمان تامین اجتماعی، پیشنهاد داد درصدی از این پول را به تامین اجتماعی بدهید ما این را انجام می‌دهیم.

داوودی با تاکید بر این‌که چنین اقدامی باید با اصلاحیه توسط نمایندگان انجام می‌گرفت، ادامه داد: در کارگروه مطالبات، پیشنهاد براین بود چون تعدادی از رانندگان در صندوق روستاییان هستند با این کار محروم می‌شوند و بهترین و سهل‌ترین راه‌حل این است که وزارت بهداشت هزینه‌ها را بدون دفترچه به پزشکان طب کار پرداخت کنند.

عضو هیئت‌ مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری عنوان کرد: برای رانندگان مهم رایگان شدن است چه فرقی دارد چه کسی متولی پرداخت هزینه آن باشد، بنابراین قرار شد با یک اصلاحیه موضوع حل شود که متاسفانه عمر مجلس به سر آمد و این موضوع به سرانجام نرسید.

به گفته وی وزارت بهداشت در حال حاضر به قانون مصوب نمایندگان عمل نمی‌کند ولی مصوبات هیئت دولت که در آن ذی‌نفع است را لازم الاجرا اعلام کرده است.

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

پرسشنامه
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین