| کد خبر: 234600 |

طالبی ، شهردار ساری :

تکمیل 5 پروژه شهری ساری نیازمند 800 میلیارد تومان اعتبار است

شهردار ساری در نشست با نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تکمیل پروژه های شهری را مهم دانست و گفت: تکمیل 5 پروژه شهری نیازمند 800 میلیارد تومان اعتبار است.

تین نیوز
شهردار ساری در نشست با نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تکمیل پروژه های شهری را مهم دانست و گفت: تکمیل 5 پروژه شهری نیازمند 800 میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، جواد طالبی شهردار مرکز استان، بعدازظهر پنجشنبه در جلسه ای که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و نمایندگان مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به تشریح فعالیت های شهرداری پرداخت و پروژه های هدایت آبهای سطحی، پل تا پل، نیروگاه زباله سوز را مهم ترین پروژه های نیمه کاره مرکز استان برشمرد که نیاز به تامین اعتبار ملی دارد و از نمایندگان مردم در مجلس خواستار کمک به این حوزه شد.

وی یادآور شد: از زمانی که بر مسند مدیریت شهری قرار گرفتم هرگاه دست نیاز به سمت نمایندگان مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی دراز کردم از همکاری و کمک آنان بهره مند شدم؛ چنانچه این تعامل همچنان با قوت خود باقی بماند می توانیم با کمک یکدیگر آینده خوبی را برای شهر ساری ترسیم کنیم.

شهردار ساری با بیان اینکه پروژه های متفاوتی در شهر ساری وجود دارد اما برخی از این پروژه ها اگر به سرانجام نرسد شهر و شهروندان دچار چالش خواهند شد، به پروژه هدایت آبهای سطحی در بلوار کشاورز و میدان خزر اشاره کرد و تکمیل این شبکه های اصلی مدیریت آب های سطحی را از ضروریات دانست.

وی به کانال میدان فرح آباد که به رودخانه تجن متصل می شود اشاره کرد و گفت: احداث این کانال به طول 640 متر باقی مانده که نیاز به 18 میلیارد تومان اعتبار دارد که در این صورت، بخش عمده ای از آبگرفتگی هسته مرکزی شهر حل می شود و دیگر شاهد مشکلات و آسیب ‌های ناشی از بارندگی ‌های شدید در سطح شهر نخواهیم بود.

طالبی همچنین به پروژه نیمه تمام  کانال هدایت آبهای سطحی در  بلوار کشاورز که در زمان بارندگی مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می کند اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه نیز 48 میلیارد تومان اعتبار لازم است تا آبهای سطحی به رودخانه تجن هدایت شود.

وی افزایش کیفیت زندگی شهروندان را یکی از شاخص‌ های رضایت از عملکرد شهرداری‌ ها دانست و گفت: هدایت آبهای سطحی، سهولت در عبور و مرور، ارتقاء سطح ایمنی معابر و مدیریت بهنگام بحران در شرایط جوی نامناسب از برنامه ‌های مهم شهرداری در راستای افزایش سطح رفاه شهروندان است.

طالبی به پروژه زباله سوز در مرکز استان اشاره و بیان کرد: این پروژه که با اعتبار دولتی تاکنون 72 درصد در بخش ابنیه و 80 درصد در بخش نصب تجهیزات پیشرفت فیزیکی داشته، اما ادامه روند احداث این پروژه مهم که از دغدغه های زیست محیطی و مطالبات شهروندی است نیاز به 60 میلیارد تومان تامین اعتبار از ردیف اعتباری دولت دارد.

 وی به پروژه نیمه تمام "پل تا پل" به طول 2600 متر و عرض 26.5 متر در مرکز استان اشاره کرد و افزود: تاکنون 1300 متر از این پروژه بازگشایی و نیمی دیگر باقی مانده است که تکمیل آن 560 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شهردار ساری گفت: این پروژه، پل کابلی شهید رنجبر را به پل زغالچال وصل می‌ کند و بخشی از ترافیک بلوار امام رضا (ع) را کاهش  می دهد.

وی در بخش دیگر از سخنانش با بیان اینکه تمامی فعالیت های شهرداری ساری با اتکا به توانایی داخلی صورت می گیرد راه اندازی سنگ شکن در سازمان عمران، راه اندازی کارخانه آسفالت ،فعال سازی واحد موتوری و راه اندازی آشپزخانه را از دستاوردهای درون سازمانی طی یکسال اخیر برشمرد.

شهردار ساری با بیان اینکه جهت گیری شهرداری ساری به سمت اقتصاد مقاومتی است گفت: تلاش می کنیم به درآمد پایدار که موجب ارتقا و توسعه شهر ساری می شود دست پیدا کنیم.

وی به افزایش درآمد شهرداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون 63 درصد از بودجه پیشنهادی محقق شده است.

طالبی به بدهی400 میلیارد تومانی شهرداری ساری به تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: بخشی از معوقه بجا مانده بصورت اقساط به تامین اجتماعی پرداخت شد و مابقی نیز در دست اقدام است.

شهردار ساری ،همکاری و تعامل میان شورا و شهرداری را نوید بخش روزهای خوب برای شهروندان دانست و از آغاز فصل جدید عمران و آبادانی در مرکز استان خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.