| کد خبر: 234414 |

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی:

صنایع آب بر فولادی و عدم تطابق زیست محیطی

قزوین - تین نیوز - نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: گسترش صنایع آب بر فولادی در استان آن هم در شرایط سخت بحران آب و عدم تطابق زیست محیطی تاسف برانگیز بوده و باید جلوی این روند گرفته شود.

تین نیوز

به گزارش روز شنبه تین نیوز، فاطمه محمدبیگی عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نشست شورای برنامه ریزی استان قزوین ضمن انتقاد از دادن مجوز به صنایع آب بر فولادی در استان و یا گسترش آن در شرایط سخت بحران آب و عدم تطابق زیست محیطی گفت: اینکه برخی از مسؤولان خواهان دادن ۴۱ هکتار مجوز به یک شرکت فولاد به بهانه ساخت انبار هستند، جای سوال داشته و تاسف دارد. 

وی اضافه کرد: تشنگی باغستان های قزوین به عنوان ریه های استان و معضلات محیط زیستی عاملی مهم و اولویت داری برای استان است و دادن مجوز به صنایع فولادی که آب را از دل دشت قزوین میمکد، بسیار آسیب زننده خواهد بود.

محمدبیگی فرونشست دشت قزوین را اتفاقی مهیب دانست و بیان داشت: این واقعه خاموش و بی‌سروصدا در حال رخ دادن است و آثار و عوارض آن نه تنها استان قزوین بلکه دامنگیر استان های دیگر از جمله تهران خواهد شد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این موضوع باید در صدور مجوز و یا گسترش صنایعی که این فرایند را سرعت می‌بخشند، تجدیدنظر کرد.

گفتنی است که طبق برآوردهای کارشناسی دشت قزوین تا 10 سال آینده به کویر تبدیل می‌شود و صحبت‌های نماینده قزوین، البرز و آبیک نیز بر حفظ سفره‌های زیرزمینی در این دشت تاکید می‌کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.