| کد خبر: 215744 |

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین

◄ نشست مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با رییس پلیس پیشگیری استان

قزوین|نشست مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با رییس پلیس پیشگیری استان در خصوص همکاری های مشترک در زمینه انسداد چاههای غیر مجاز و جلوگیری از غرق شدگی در کانالهای آبیاری دشت قزوین برگزار شد.

تین نیوز

قزوین- نشست مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با رییس پلیس پیشگیری استان در خصوص همکاری های مشترک در زمینه انسداد چاههای غیر مجاز و جلوگیری از غرق شدگی در کانالهای آبیاری دشت قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین  گفت: با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب و اجرای قانون تعیین تکلیف با کاهش ۱۰ درصدی حجم آب با صدور پروانه بهره‌برداری چاه‌های مجاز کشاورزی دشت قزوین معادل ۸۶ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در بهره‌برداری صورت می‌گیرد.  

یداله ملکی افزود: برای توقف کار چاه های غیر مجاز و جلوگیری از حفر چاه های مشابه جدید هیچ چیز به اندازه همت جمعی تمام دستگاه های مرتبط با این موضوع و مهم از آن حمایت قانون کارساز نیست، باتوجه به بخشنامه دادستانی کل کشور در خصوص انسداد چاه های غیرمجاز آبی و نظر به اینکه تداوم وجود این چاه ها در کنار پدیده خشکسالی، ضربه مهلکی به سفره های آب زیرزمینی خواهد زد، پیگیری این موضوع باید بطور جدی در دستور کار نهادهای قضایی دادگستری و دادستانی باشد.

وی بیان کرد: باید به این نکته واقف شویم که انسداد چاه های غیر مجاز دارای منفعت عمومی است و در صورت عدم جلوگیری از برداشت آب از این چاه ها، سطح آب های زیرزمینی کاهش می یابد و به مرور شاهد از دست رفتن اندوخته های این موهبت الهی خواهیم بود.

ساخت کانال آبیاری دشت قزوین که یکی از مدرن‌ترین و بهترین کانال‎ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین خاطر نشان کرد:های آبیاری کشور است از سال ۱۳۴۸ آغاز شد و در سال ۵۶ کل شبکه به بهره‌برداری رسید و سالانه مقادیر زیادی از آب رودخانه طالقان را به دشت قزوین منتقل می‌کند و در واقع سرخرگ حیاتی دشت قزوین است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.