| کد خبر: 23411 |

◄ اخبار ریلی ایران در هفته گذشته / از واکنش های تند نماینده آمل و دبیر انجمن راهسازی به اظهارات یکدیگر تا واژگونی قطاری وفاجعه زیست محیطی

تین نیوز | واکنش های تند نماینده آمل و دبیر انجمن راهسازی به اظهارات یکدیگر، رخداد فاجعه زیست محیطی در لرستان به علت واژگونی قطار، آغاز فروش بلیت قطارهای رجاء برای اولین مرحله سفرهای پاییزی، افزایش تا 24 درصدی نرخ بلیت 70 درصد مسیر قطارها، افزوده شدن 30 واگن باری حمل سنگ آهن به ناوگان ریلی، تعیین شرایط اجازه واردات واگن، تکمیل 3 ساله راه آهن اردبیل برخی از مهم ترین رویدادهای حمل و نقل ریلی ایران درهفته گذشته محسوب می شوند.

به گزارش تین نیوز، برخی از مهم ترین اخبار حوزه حمل و نقل ریلی در هفته گذشته، به شرح زیر است: 

فاجعه زیست محیطی در لرستان/ واژگونی قطار، ۱۲۰ هزار قطعه ماهی را نابود کرد
واژگونی قطار دورود و ورود سود سوزآور به رودخانه سزار دورود سبب نابودی ۱۲۰ هزار قطعه ماهی و وارد شدن خسارت ۱۲ میلیارد ریالی به محیط زیست شد.

تکمیل کریدور شمال - جنوب با همکاری آذربایجان/ افزایش حمل کالا از آسیای میانه
ایران و آذربایجان برای توسعه حمل و نقل ریلی مذاکراتی را آغاز کرده‌اند که تکمیل خط آهن قزوین - رشت - انزلی - آستارا و توسعه حمل و نقل کالا در راستای کریدور شمال - جنوب از اهداف این مذاکرات بود.

الزام راه اهن به تسریع در عملیات بازسازی خطوط ریلی لرستان
استاندار لرستان مسئولان راه‎آهن را ملزم به انجام عملیات بازسازی خطوط ریلی ناحیه لرستان در سریع‌ترین زمان ممکن کرد. هوشنگ بازوند در جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه دورود در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان گفت: با هدف پیشگیری از حوادث و سوانح احتمالی ریلی مسئولان راه‎آهن موظفند ظرف یک هفته ه عملیات بازسازی و بهسازی خطوط ریلی راه‌آهن ناحیه لرستان را هر چه سریع‌تر آغاز و پیگیری کنند.

خارجی‌ها در ایران راه‌آهن می‌سازند
شورای اقتصاد در جلسه هفته گذشته خود با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی موافقت کرد تا فاینانس، سرنوشت چند پروژه بزرگ راه‌آهن ایران را مشخص کند.

۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل راه‌آهن گرگان - اینچه‌برون اختصاص یافت
عضو هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی گفت: ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌ها و منابع فنی ایستگاه‌ها و مسیر طرح راه‌آهن بین‌المللی گرگان - اینچه برون اختصاص یافت. 

آنه محمد کوسه غراوی با اشاره به اهمیت این خط ریلی اظهار کرد: قرار است تا اول  آبان امسال با حضور روسای جمهور ایران، ترکمنستان و قزاقستان این خط ریلی بین المللی به بهره برداری برسد.

 دبیر جدید انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات  وابسته تعیین شد
غلامحسین عبداللهی سروی به عنوان دبیر جدید انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی جایگزین مجید بابایی شد.

بازسازی و بهسازی نقاط بحرانی محور ریلی جنوب
جلسه فوق العاده ستاد ارتقای ایمنی با هدف بررسی مسائل و مشكلات محور ریلی جنوب برگزار شد. 
مدیرعامل راه آهن در این جلسه ضمن بررسی سانحه خروج قطار باری در محور جنوب، با اشاره به فرسودگی خط در این محور اظهار داشت: عامل اصلی ایجاد سوانح در این محور فرسودگی خطوط و ناوگان است.

جزییات شانزدهمین همایش بین المللی و نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی
شانزدهمین همایش بین المللی و نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

پیشرفت فیزیکی خط آهن مراغه - ارومیه حدود 62 درصد است
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور گفت: خط آهن مراغه - ارومیه تاکنون حدود 62 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در صورت تامین اعتبارات لازم تا پایان سال جاری تا ایستگاه نقده و تا پایان سال 1394 تا ایستگاه ارومیه این مسیر به بهره برداری می رسد.

فعال شدن کریدور شمال به جنوب با افتتاح محور اینچه برون
مدیرکل راه‌آهن شمال گفت: با افتتاح محور مواصلاتی ریلی اینچه برون تا پایان سال، کریدور شمال به جنوب فعال می‌شود.

یوسف گران پاشا با بیان اینکه خط ریل اینچه برون تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این محور مواصلاتی کشورهایcif را به یکدیگر متصل کرده و سبب فعال شدن کریدور شمال به جنوب و بهره گیری از ظرفیت ریلی کشور می‌شود.

افزایش تا 24 درصدی نرخ بلیت 70 درصد مسیر قطارها
 به گفته غلامحسین عبداللهی، دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، از 11 مهر نرخ بلیت70 درصد مسیر قطارها از 2 تا 24 هزار تومان افزایش می یابد.

افزوده شدن 30 واگن باری حمل سنگ آهن به ناوگان ریلی
30 واگن باری حمل سنگ آهن ساخت اراک به ناوگان ریلی کشور افزوده شد. این واگن ها ساخت کارخانه فولاد آهن درخشان اراک با لبه بلند قدرت حمل 68 تن بار را دارد که 3 برابر ظرفیت خودروهای تریلراست در حالی که یک ششم آنها انرژی مصرف می کند.

آغاز فروش بلیت قطارهای رجاء برای اولین مرحله سفرهای پاییزی
فروش بلیت قطارهای مسافری داخلی شركت حمل و نقل ریلی رجاء، برای حدفاصل تاریخ‌های ۱۱ مهر لغایت ۳۰ آبان ماه سال۱۳۹۳ ، از ساعت ۶ صبح روز چهارشنبه ۲ مهر ماه، از طریق سامانه‌های اینترنتی و «هم‌قطار» رجا آغاز شد.

واکنش های تند نماینده آمل و دبیر انجمن راهسازی به اظهارات یکدیگر 
 دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی، نماینده مردم آمل و لاریجان را درخصوص پروژه قطار تهران - آمل و فشار نمایندگان برای تحمیل پروژه های غیر ضروری به دولت به مناظره دعوت کرد. دعوتی که از سوی این نماینده مورد قبول واقع نشد.

افزایش شاخص‌های حمل بار و جابه‌جایی مسافر در راه‌آهن جنوب شرق
 مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق از افزایش پنج برابری میزان تخلیه بار و 44 درصدی جابه جایی مسافر در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در راه آهن جنوب شرق خبر داد.

همه ریل‌های بندرخشک به یزد رسید
 به گزارش تین نیوز در یکی دیگر از زمینه‌های پروژه عظیم احداث نخستین بندرخشک ایران در شهرستان مهریز در استان یزد، ریل‌های مورد نیاز این بندر به مقصد رسید. در راستای احداث پروژه عظیم بندرخشک در ایران، ریل‌های مورد نیاز ترابری داخلی بندرخشک به مقصد رسید.

راه آهن اردبیل تا 3 سال آینده تکمیل می‌شود
 استاندار اردبیل گفت: راه آهن اردبیل ـ میانه با تزریق 723 میلیارد تومان اعتبار از محل فاینانس طی سه سال آینده تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.
مجید خدابخش اظهار کرد:‌ این پروژه به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم در توسعه همه‌جانبه استان نقش اساسی دارد و می‌تواند با اتصال به خط ریلی بین‌المللی ایران به سمت آسیای میانه زمینه شکوفایی توانمندی‌های استان اردبیل را فراهم آورد.

شروط اجازه واردات واگن
مدیر عامل راه اهن اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی در تلاش برای مناسب سازی شرایط ورود بخش خصوصی و سودآور شدن سرمایه گذاری در این حوزه است لذا تا زمانی که ظرفیت تولید واحدهای داخلی به طور کامل پر نشده باشد، اجازه واردات واگن صادر نخواهد شد.

راه آهن گرگان - اینچه برون به زودی بهره برداری کامل می شود
 مدیرکل راه آهن مازندران گفت: خط راه آهن گرگان - اینچه برون به زودی بهره برداری کامل شده و به ظرفیت حمل و نقل ریلی شمال افزوده می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.