| کد خبر: 218885 |

راه‌آهن مراغه به اداره کل ارتقا می‌یابد

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گفت: ارتقا راه‌آهن مراغه به اداره کل مورد تایید راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و در حال حاضر در مرحله ایجاد چارت و سازمان امور اداری و استخدامی کشور قرار دارد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گفت: ارتقا راه‌آهن مراغه به اداره کل مورد تایید راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و در حال حاضر در مرحله ایجاد چارت و سازمان امور اداری و استخدامی کشور قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، شاپور ارصلانی روز یکشنبه در دیدار با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه اظهار داشت: در این مرحله نیازمند پیگیری و همراهی مسوولان ارشد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی گفت: قدمت و امکانات راه آهن مراغه بسیار بالاست و راه آهن مراغه پتانسیل تبدیل شدن به اداره کل را دارد.

ارصلانی به طرح های عمرانی در حال اجرا در مراغه اشاره کرد و گفت: در خصوص پل زیرگذر خداجو و فلزکاران نیز پیمانکاران از سوی شهرداری و راه و شهرسازی معرفی شود تا اداره کل راه آهن آذربایجان سهم ۵۰ درصدی خود را برای ادامه این طرح پرداخت کند.

وی گفت: همچنین برای پل پهرآباد مراغه باکس سه در سه از سوی اداره کل تامین و با تملک اراضی محوطه پل و هماهنگی با دستگاه های متولی مشکلات مربوط به پل رآه آهن این منطقه رفع می شود.

وی ادامه داد: بزودی کارشناسان ایمنی و دفتر فنی برای ایمن سازی پل راه آهن میدان بسیج وارد عمل شده و مجوز ایمن سازی به شهرداری مراغه داده می شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این دیدار تسریع در روند اجرای عملیات پروژه های پهرآباد، فلزکاران و زیرگذر خداجو را خواستار شد.

سید علی موسوی حسینی گفت: اعتبار لازم برای شروع عملیات پل کهجوق تامین شده و نیازمند صدور مجوزهای لازم برای شروع عملیات اجرایی پل کهجوق و پل قطار هستیم.

وی افزود: شهرداری مراغه آماده همراهی با اداره کل در خصوص محوطه سازی راه آهن شهرستان است و اداره کل راه آهن آذربایجان در این خصوص ورود کند.

وی گفت: خوشبختانه راه‌آهن مراغه در فهرست آثار میراث صنعتی کشور ثبت شده و از این رو نیازمند توجه بیشتر دستگاه های متولی است.

فرماندار مراغه به ظرفیت و نحوه حرکت قطار مراغه - تهران اشاره کرد و گفت: یک روز در میان قطار مراغه - تهران با ۳۵۰ نفر ظرفیت در این مسیر فعال بوده و در روزهایی که قطاری از مقصد مراغه به سمت تهران حرکت نمی کند، ۱۲۰ نفر با قطار ارومیه و ۶۰ نفر با قطار تبریز اما با قیمت بلیت مراغه می توانند به مقصد تهران سفر کنند.

به گزارش ایرنا، ایستگاه راه‌ آهن مراغه در ۱۴ مهر ماه سال ۱۳۳۵ با ورود اولین قطار به این شهر افتتاح و زمینه شکوفائی منطقه را از لحاظ ترانزیتی و حمل و نقل فراهم ساخت.

این ایستگاه در مسیر ترانزیتی، صادراتی و مسافری مرکز کشور به پایانه های صادراتی و مراکز استان های آذربایجان شرقی و غربی قرار داشته و سالانه هزاران مسافر و میلیون ها تن بار از این طریق جابجا و حمل می شود.

با بهره برداری از راه آهن آذربایجان غربی و اتصال راه آهن مراغه به اروپا، اهمیت این ایستگاه دوچندان شده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.