| کد خبر: 218360 |

مسئله تامین زمین در همه استان‌ها به سرعت حل شود

تعهد وزارتخانه ساخت حدود سه میلیون واحد مسکن شهری و ساخت یک میلیون واحد مسکونی دیگر در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است که مقرر شده تا در دولت سیزدهم احداث و تکمیل شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چهار میلیون مسکن تا پایان دولت سیزدهم‌ ساخته خواهد شد، خطاب به استانداران گفت: مساله زمین و شروع ساخت در همه استان‌ها باید به سرعت حل و با جدیت طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها وارد فاز عملیاتی شود.

به گزارش تین نیوز  از وزارت راه و شهرسازی، «رستم قاسمی» در نشست هماهنگی برنامه‌های حوزه مسکن، بر اجرای به موقع و به‌هنگام طرح نهضت ملی مسکن در همه شهرهای کشور تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تعهد وزارتخانه اجرای چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال دولت سیزدهم است، گفت: تعهد وزارتخانه ساخت حدود سه میلیون واحد مسکن شهری و ساخت یک میلیون واحد مسکونی دیگر در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است که مقرر شده تا در دولت سیزدهم احداث و تکمیل شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه‌داد: شیوه کار و اجرای طرح نهضت ملی مسکن بدین نحو نیست که هر سال یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود، بلکه برنامه‌ریزی شده تعداد بیشتری از واحدها شروع شود تا بتوانیم تعهد خود را در پایان دولت سیزدهم که احداث چهار میلیون واحد مسکونی است به انجام برسانیم.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به تسهیلات بخش مسکن اشاره کرد و توضیح‌داد: تسهیلاتی که برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده، تسهیلات مناسبی است که بانک‌ها ملزم به پرداخت آنها به متقاضیان واجد شرایط هستند.

وی بیان‌داشت: ساخت بیش از سه میلیون واحد مسکن شهری جزو تعهدات وزارتخانه در سراسر کشور است که در این خصوص در مناطقی که زمین و متقاضی وجود دارد وزارتخانه مسوول ساخت است.

طرح نهضت ملی در مناطق فاقد متقاضی اجرا نمی‌شود

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه طرح نهضت ملی مسکن در مناطقی که فاقد متقاضی است احداث نخواهد شد، تاکید کرد: چنانچه استانی در خصوص تامین زمین با مشکل مواجه است آن سهیمه فریز نخواهد شد، بلکه تسهیلات و منابع صندوق را به سمتی سوق می‌دهیم تا در استان‌هایی که هم متقاضی و هم زمین دارند طرح نهضت ملی مسکن اجرا شود.

وی تصریح کرد: ما برای ساخت میلیون واحد مسکونی شهری برای نیازمندان کشور مسوولیت داریم که باید آن را در دولت سیزدهم اجرایی کنیم، استان‌هایی که بتوانند زمین را تامین کنند سهم خود را شروع می‌کنند و می‌توانند از سقف تسهیلات نیز استفاده کنند.

قاسمی گفت: مسوولیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها بر عهده استانداران و مدیران کل راه و شهرسازی است که این موارد به صورت کتبی به استانداران اعلام شده است.

روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن ماهانه ارزیابی و گزارش شود

وی یادآور شد: در حوزه مسکن، ارزیابی مدیران کل راه و شهرسازی و استانداران به معنای ساخت مسکن است و روند کار احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ماهانه بررسی و ارزیابی خواهد شد.

قاسمی خطاب به مدیران کل راه و شهرسازی، تصریح کرد: مدیران راه و شهرسازی از همه ظرفیت‌های خود برای ایجاد تعهد دولت و قانون جهش تولید مسکن برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن استفاده کنند. مساله زمین و شروع ساخت در همه استان‌ها باید به سرعت حل  و با جدیت طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها وارد فاز عملیاتی شود.

وزیر راه و شهرسازی به امضای تفاهم‌نامه با برخی از دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: وزارت راه با برخی از دستگاه‌های کشور توافق‌هایی را به امضا رسانده است که بر اساس آن سایر دستگاه‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به این وزارتخانه کمک خواهند کرد.

وی گفت: ساخت ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مستضعفان، احداث ۱۰۰ هزار واحد در فاز نخست با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، قرارداد احداث سالیانه ۴۰۰ هزار واحد با بنیاد مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و قرارداد با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی، از جمله موارد مشترک وزارت راه و سایر دستگاه‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

قاسمی تصریح کرد: از توان سایر دستگاه‌ها در پروژه‌های انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن استفاده شود، این دستور کار باید در برنامه باشد و گزارش اقدامات به وزارتخانه ارائه شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.