| کد خبر: 215248 |

راه‌آهن یزد ـ اقلید سال آینده به ‌بهره‌برداری می‌رسد

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از یزد بعنوان استانی با ظرفیت ترانزیتی بالا یاد کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته راه‌آهن یزد ـ اقلید اردیبهشت‌ماه سال آینده به ‌بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از یزد بعنوان استانی با ظرفیت ترانزیتی بالا یاد کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته راه‌آهن یزد ـ اقلید اردیبهشت‌ماه سال آینده به ‌بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، "سعید محمد" روز چهارشنبه در سفر به استان یزد و در جریان بازدید از این پروژه ملی افزود: همکاران ما با تمام قوا این پروژه را تقریبا به ۷۰ درصد رساندند و برای تکمیل آن به منابع مالی نیاز هست که اخیرا با توجه به برنامه‌ریزی که در سازمان برنامه و بودجه انجام شد قول تامین اعتبار داده شده و در صورت تامین آن هیچ مشکلی برای اتمام آن نیست.

به گزارش روابط عمومی سپاه الغدیر، وی ادامه داد: با توجه به اینکه الان بیشتر در مرحله خرید مواد مورد نیاز هستیم تامین به موقع منابع مالی خیلی راهگشاست و امیدواریم بتوانیم این پروژه را هرچه سریع‌تر به مردم تقدیم کنیم.

این مسوول به وجود بندرخشک در یزد اشاره کرد و گفت: برای استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت‌ها و کاهش طول زمانی مورد نیاز به ویژه در حوزه بار، راه آهن یزد اقلید طراحی شده، طرحی که سال‌هاست به دلیل عدم تامین منابع مالی با مشکل مواجه شده بود.

محمد در سفر ۲ روزه به یزد علاوه بر بازدید از چند طرح با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد و استاندار دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

راه آهن اقلید - یزد به طول ۲۷۴ کیلومتر، استانهای فارس و یزد را به یکدیگر متصل می کند،  ۲۸ کیلومتر آن در محدوده استان فارس قرار دارد.

حدود هزار کیلومتر خط‌آهن شامل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در استان یزد قرار دارد و بیش از ۳۰ درصد عملیات معادل چهار برابر بازدهی و بهره‌وری این بخش به نسبت دیگر نواحی کشور مربوط به این منطقه است.

در هر شبانه‌روز ۱۲۰ رام قطار از این محدوده تردد می‌کند که ۳۰ مورد آن مسافربری است و راه‌آهن یزد با سهم حدود ۴۰ درصد حمل‌ و نقل بار ایران در ۱۸ سال گذشته در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

بیش از ۸۰ درصد موادمعدنی و افزون بر ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان جا به جا می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.