| کد خبر: 209818 |

افزایش تردد خودروها در جاده‌های منتهی به مازندران

تردد خودروها در جاده‌های مازندران از صبح امروز دوشنبه به دنبال رفع محدودیت‌ ورود خودروهای پلاک غیربومی به استان‌ها افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود ترافیک پایان هفته بار دیگر به محورهای اصلی استان بازگردد.

تین نیوز

تردد خودروها در جاده‌های مازندران از صبح امروز دوشنبه به دنبال رفع محدودیت‌ ورود خودروهای پلاک غیربومی به استان‌ها افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود ترافیک پایان هفته بار دیگر به محورهای اصلی استان بازگردد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ستاد ملی مبارزه با کرونا تردد خودرویی بین شهری در هر استان را از ۲۴ فروردین و تردد بین استانی را هم با رعایت پروتکل های بهداشتی از اول اردیبهشت آزاد کرد.

جاده های اصلی مازندران از اوایل اسفند ماه سال گذشته به دنبال آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور و سخت گیری های استانی و کشور کاهش یافت به گونه ای که در تعطیلات نوروزی امسال آمار تردد در جاده شلوغی مانند کندوان به کمتر از ۵۰ دستگاه در روز رسید.

فرمانده پلیس راه مازندران ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از افزایش تردد خودرویی در محورهای اصلی استان به دنبال رفع محدویت های کرونایی خبر داد و گفت که بر اساس بررسی های انجام شده از بامداد امروز تاکنون تردد خودروها در جاده های منتهی به مازندران پس از مدت ۲ ماه قرنطینه مردم به خاطر ویروس کرونا و ایام نوروز زیاد شده است.

سرهنگ علیرضا قدمی افزود : اگر چه حجم تردد خودروها هنوز به اندازه ای نشده که سبب ترافیک سنگین شود و در نتیجه ترافیک هم اکنون در تمامی محورها سبک و روان است ، ولی با ادامه دار بودن این وضعیت قطعا از عصر امروز شاهد ترافیک پرحجم در جاده های استان خواهیم بود.

وی گفت که هم اکنون تمامی نیروهای پلیس در جاده های مازندران به خاطر آزاد سازی تردد های بین استانی آماده ارائه خدمات هستند و از این بابت مسافران مشکل خاصی در این مسیرها ندارند. 

پیش از این رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس اعلام کرده بود که از زمان اجرای طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی در سراسر کشور تردد خودروها در جاده کندوان به حدود ۵۰ دستگاه در روز کاهش یافته است.

طرح ملی  فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا از بامداد جمعه هشتم فروردین ماه امسال  در مبادی شهرهای مختلف مازندران آغاز شده بود و امروز پایان یافت.

مهدی صفایی در گفت و گو با ایرنا آمار تردد روزانه در جاده کندوان در شرایط معمولی را حدود سه هزار دستگاه اعلام کرده بود.

در طول مدت اجرای طرح محدویت تردد بین استانی تنها در جاده کندوان ۲ گروه یکی ار ضلع شمالی تونل کندوان و دیگری نیز در شهر مرزن آباد فعالیت داشت.

هراز ، کندوان و سوادکوه  جاده های منتهی به پایتخت و غرب کشور است ، جاده کیاسر ارتباط میان استان سمنان و مازندران را برقرار می کند و جاده گلوگاه نیز علاوه بر هدایت ترافیک استان های شرقی ، مسیر فرعی ارتباطی میان استان مازندران و سمنان و از آن طریق با خراسان و دیگر مناطق محسوب می شود. 

هم اکنون تمامی خودروهای استان های تهران و البرز از محورهای کندوان ، هراز و سوادکوه بدون هیچ مشکلی وارد استان مازندران می شوند ضمن اینکه خودروها استان های سمنان از محور کیاسر و گلستان هم از محور گلوگاه می توانند وارد مازندران شوند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.