| کد خبر: 209319 |

اتمام پروژه توسعه ترمینال خارجی فرودگاه اصفهان در سال جاری

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان، بهره برداری از عملیات اجرایی پروژه‌های توسعه ترمینال خارجی، بهره برداری از پروژه توسعه پارکینگ هواپیما و به روز رسانی طرح جامع فرودگاهی را از جمله اولویت‌های فرودگاه اصفهان در سال جاری برشمرد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان، بهره برداری از عملیات اجرایی پروژه‌های توسعه ترمینال خارجی، بهره برداری از پروژه توسعه پارکینگ هواپیما و به روز رسانی طرح جامع فرودگاهی را از جمله اولویت‌های فرودگاه اصفهان در سال جاری برشمرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن امجدی با اشاره به این که فرودگاه اصفهان سال گذشته به عنوان چهارمین فرودگاه بین المللی کشور در پروازهای خارجی و پنجمین فرودگاه بین المللی کشور در تعداد پروازهای داخلی بوده است، تصریح کرد: این فرودگاه، معین استان تهران و ۱۰ استان دیگر در زمان بروز حوادث غیر مترقبه طبق تقسیم بندی وزارت کشور و به عنوان اولین فرودگاه احتیاطی(جایگزین) برای تمامی پروازهای فرودگاهای حضرت امام(ره)، مهرآباد و دیگر فرودگاه‌ها به شمار می‌رود.

افزایش موقعیت پارک هواپیما از ۱۰ به ۲۳ موقعیت

امجدی با بیان اینکه ۱۲ مسیر هوایی بین المللی و داخلی از فراز منطقه تحت کنترل فرودگاه عبور می کند و این فرودگاه دارای دو باند و هر کدام به طول ۴۳۹۷ متر است، در خصوص مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده در سال گذشته توضیحاتی ارایه کرد و گفت: یکی از مهم ترین کارهایی که سال گذشته انجام شد پروژه توسعه پارکینگ هواپیما بود. این پروژه به مساحت ۷۴ هزار متر مربع از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰  درصد ادامه دارد. با اجرای این پروژه موقعیت پارک هواپیما در اپرون فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان از ۱۰ به ۲۳ موقعیت افزایش خواهد یافت، تلاش می کنیم این پروژه در سال جدید به بهره برداری برسد.

او در این باره توضیح داد: با توجه به موقعیت ویژه فرودگاه اصفهان و این که جایگزین فرودگاه‌های پایتخت و اغلب فرودگاه‌های کشور است، اجرای این پروژه می‌تواند نقش بسزایی در رونق صنعت حمل‌و‌نقل هوایی و همچنین یاری‌رسانی به دیگر فرودگاه‌های کشور در مواقع بحران داشته باشد.

او تاکید کرد: اجرای این پروژه گامی دیگر در جهت توسعه زیر ساخت‌های اساسی و افزایش ظرفیت پذیرش و خدمت‌رسانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خواهد بود.

وی دیگر پروژه‌های انجام شده در سال گذشته را این گونه برشمرد: عملیات اجرایی پروژه‌های توسعه ترمینال خارجی، انجام وارسی پروازی سیستم VOR/DME فرودگاه انارک، انجام وارسی پروازی سیستم ILS فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، تکمیل و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب، تکمیل و بهره برداری از ۴ دستگاه مولدهای تامین برق اضطراری، انجام مرحله اول پروژه مانیتورینگ راه دور فرستنده‌ها و گیرنده‌های فرودگاه اصفهان و ایستگاه انارک و تکمیل سیستم یکپارچه فروش در محل پارکینگ خودروها از جمله اقدام‌های انجام شده در سال ۹۸  به شمار می روند.

امجدی افزود: راه اندازی پنج دستگاه کمک بازرسی GATEWAYدر سالن پروازهای داخلی و خارجی، راه اندازی سیستم هوشمند ورود و خروج  کارکنان به ساختمان برج مراقبت پرواز،انجام تنظیمات راه اندازی بستر برای شبکه شدا و پیگیری برقراری ارتباط و نصب سیستم کنترل کانترهای سالن داخلی را می توان به موارد بالا افزود.

بهره برداری از عملیات اجرایی پروژه‌های توسعه ترمینال خارجی

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان در ادامه با اشاره به این که برنامه‌های بسیاری برای سال جاری در نظر گرفته‌ایم، به تشریح برخی از اولویت‌های سال جدید پرداخت و گفت: واگذاری اماکن تجاری ترمینال پروازهای خارجی از طریق فراخوان عمومی، تهیه نقشه‌های استملاکی جدید و اولویت بندی اراضی جهت خرید و توسعه تغییر سیستم ارتباطی RVR از بی سیم به فیبرنوری، شناسایی مالکین اراضی و فاز بندی جهت تملک اراضی فرودگاه اصفهان، به روز رسانی طرح جامع فرودگاهی، تکمیل و بهره برداری از پروژه توسعه پارکینگ هواپیما، تکمیل و بهره‌برداری از عملیات اجرایی پروژه‌های توسعه ترمینال خارجی و موتورخانه تاسیسات شماره ۲ از جمله مواردی است که در سال جدید به آن‌ها خواهیم پرداخت.

او دیگر برنامه‌های سال جاری را این گونه برشمرد: مطالعه و اجرای عملیات مقاوم سازی ساختمان‌ها و منازل سازمانی در برابر بلایای طبیعی، پیگیری تعویض سیستم VOR/DME ایستگاه هوایی انارک، تغییر سیستم ارتباطی RVR از بی سیم به فیبرنوری، برقراری ارتباط RCAG  انارک و اصفهان با مرکز کنترل کشور تحت بستر E۱ و برقراری مانیتورینگ سامانه، تجهیز ایستگاه‌های CNS به سیستم‌های اطفا حریق و پیاده‌سازی الزامات SMS در فرودگاه، پیاده‌سازی الزامات امنیت اطلاعات ISMS  و ایجاد کارگروه مدیریت بحران SOC از دیگر مواردی است که در سال جدید اجرایی خواهند شد.

کاهش ۷۰ درصدی تعداد پروازهای فرودگاه اصفهان

امجدی همچنین از  کاهش ۷۰ درصدی تعداد پروازهای فرودگاه اصفهان در ایام نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه درسال گذشته خبر داد و گفت: با شیوع ویروس کرونا تمام پروازهای خارجی فرودگاه اصفهان لغو شد و پروازهای مسافری این فرودگاه تنها در مسیرهای داخلی انجام می شود . از ۲۸ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین سال جاری تعداد  ۲۴۸  نشست و برخاست در این فرودگاه انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل شاهد کاهش ۷۰ درصدی دارد.

به گفته امجدی مسیرهای پروازهای داخلی فرودگاه اصفهان عبارتند از تهران، آبادان، اهواز، بندرعباس، بهرگان، بوشهر، تبریز، خارک، رشت، ساری، سیری، شیراز، عسلویه، قشم، کرمان، کیش، لاوان، ماهشهر و  مشهد. همچنین استانبول، بغداد، دبی،کویت، نجف و دوحه مسیرهای پروازهای بین المللی فرودگاه اصفهان هستند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.