| کد خبر: 204918 |

وزیر راه و شهرسازی: خطوط ریلی کشور توسعه می‌یابد

وزیر ‌راه و شهرسازی گفت: ۱۴هزار کیلومتر خط ریلی در کشور وجود دارد و اجرای خطوط ریلی به همین میزان هم در حال مطالعه است.

تین نیوز

وزیر ‌راه و شهرسازی گفت: ۱۴هزار کیلومتر خط ریلی در کشور وجود دارد و اجرای خطوط ریلی به همین میزان هم در حال مطالعه است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز دوشنبه در آیین ریل‌گذاری راه آهن اردبیل- میانه افزود: در دولت تدبیر و امید با وجود محدودیت‌های مالی اتصال استان‌ها به شبکه ریلی  مورد توجه قرار گرفته تا توازن منطقه ای در دربهرهمندی از امکانات ریلی رعایت شود.

وی بیان کرد: حمل و نقل ریلی با توجه به تسهیل تردد و تامین رفاه حال مردم در کشور توسعه یافته  و این روند  رو به جلوست.

اسلامی با تاکید بر اینکه جریان سازندگی در کشور به رغم تمام محدودیت‌ها برقرار است، گفت: تاکنون تلاش بر این بوده تا از توقف اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور جلوگیری شود و  نمونه آن الگوی موفق تامین مالی از طریق فاینانس داخلی برای راه آهن اردبیل است.

وی با بیان اینکه  افتخار هر کشور و هر دولتی سازندگی و تقویت زیرساخت‌ها است، گفت: تمام ترفندها و فتنه‌های دشمنان برای ضربه به نظام محکوم به شکست شده  و سازندگی و رشد و شکوفایی در عرصه‌های مختلف در کشور قابل لمس است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه زحمات مهندسان و پیمانکاران در پروژه راه آهن اردبیل ستودنی  است، گفت: با توجه به تامین مالی مناسب و انتخاب پیمانکار روسازی تا ۲۰ روز آینده به زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه در کمتر از یک سال خواهیم بود.

عملیات اجرایی راه ‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و در این مدت بارها مردم استان وعده های تحقق نیافته بسیاری برای افتتاح آن شنیده اند، اما با تامین اعتبار توسط بانک ملی ایران و تزریق اعتبارات مناسب در جریان سفر اخیر رییس جمهوری، عملیات اجرایی این پروژه سخت شتاب گرفته است.

در طرح راه آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهن آلات، میلگرد و کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد نیاز است.

مسوولان ذیربط پیشرفت فیزیکی طرح راه آهن اردییل - میانه که در ۱۲ قطعه در حال اجرا می‌باشد را قابل قبول ذکر کرده و می‌گویند که افتتاح آن تا پایان سال ۹۹ تقریبا قطعی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مشهدي 1 0

    مطمئن اين پروژه در سال 99 كه هيچ در سال 1400 هم تمام نمي شود. بيچاره مردم كه با اين خلف وعده ها اعتمادشان را از دست مي دهند و بيچاره تر مسئولاني كه ...

  • رستم زابلي 1 0

    دوستم تو واحد كنترل پروژه كار مي كنه گفتش پيشرفت كلي حدود 55 درصده . بعد 14 سال اين پيشرفتش شما باور مي كني كه 45 درصدش يكساله تموم بشه ؟

  • يونسي 0 0

    اينكه قطعا در سال 1400 تمام نمي شود . رسانه ها بايد با افراد متخصص اين وعده هاي كاذب را براي مردم مشخص كنند.

  • سعید 0 0

    سلام. راه آهن اردبیل – میانه در کجای فهرست اولویت های احداث خطوط ریلی کشور قرار دارد؟ آیا اصلا چنین فهرستی وجود دارد؟