| کد خبر: 201078 |

اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی

◄ اجاره خودرو و هر آنچه در موردش باید بدانید

آیا به دنبال راهی برای اجاره خودرو و یا اخذ گواهینامه بین المللی رانندگی هستید؟ نمیدانید چگونه و به کجا اقدام کنید؟ به شما یوروپکار را پیشنهاد میکنیم. یوروپکار مانند «Booking.comCar Rental» یک سایت مناسب برای اجاره خودرو می باشد.

تین نیوز

آیا به دنبال راهی برای اجاره خودرو و یا گواهینامه بین المللی رانندگی هستید؟ نمی‌دانید چگونه و به کجا اقدام کنید؟ به شما یوروپکار را پیشنهاد میکنیم. یوروپکار مانند «Booking.comCar Rental» یک سایت مناسب برای اجاره خودرو است.

1

به گزارش تین نیوز، با گذر زمان جهان رو به سوی پیشرفت می‌نهد و به همین منوال زمان از اهمیت بالایی برخوردار میشود چرا که با پیشرفت تکنولوژی انسان نیاز بیشتری به داشتن زمان پیدا میکند لذا سعی میکند تا از زمان خود به درستی استفاده کند و از هر لحظه ی ان لذت ببرد.

یکی از راه هایی که میتوان از زمان لذت برد سفر کردن است ان هم با کسانی که در کنارشان میتوانید لذت ببرید. این روزها تمایل افراد برای سفر کردن همراه با دوستان خود است.

ممکن است بسیاری از افراد این مشکل را داشته باشند که وسیله ای برای سفر کردن نداشته باشند و سفر با اتوبوس و قطار ان لذتی که سفر جاده ای با خودروی شخصی دارد را ندارد.

نگران نباشید! برای این مشکل نیز راه حلی وجود دارد. میپرسید چگونه؟ پاسخ بسیار ساده است. موسسات مختلفی برای این امر وجود دارند. این موسسات خودروهای متنوعی را با راننده و یا بدون راننده در اختیار مشتریان قرار میدهند و در ازای ان روانه هزینه ای را دریافت میکنند.

بله به راحتی میتوانید همراه با دوستان خود به دل جاده بزنید و سفر کنید فقط کافیست تا خودروی مورد نظر خود را اجاره کنید. همانطور که گفتیم میتوانید خودرو را همراه با راننده و یا بدون راننده اجاره کنید.

در صورت اجاره خودرو همراه با راننده، دیگر نیازی نیست تا نگران وضعیت خودرو باشید چرا که تمام مسئولیت برعهده راننده است و فقط باید مبلغ بیشتری بپردازید.

2

اما اگر معذب هستید و یا دوست دارید که خودتان رانندگی کنید پس باید تمام مسئولیت را برعهده بگیرید. اینکه خودرو در طی سفر خراب نشود، تصادف نکند، دزدیده نشود و باقی اتفاقاتی که در طول یک سفر میتواند رخ دهد همه بر دوش شما خواهد بود.

هم چنین در زمان اجاره خودرو با اینکه هزینه کمتری میپردازید اما باید چک و سفته بدهید که ضامن بازگشت خودرو باشد.

شاید با خود بگویید که زمانی که به مقصد می‌رسید نیازی به خودرو ندارید و با اینحال هزینه ی روزهایی که در سفر هستید نیز از شما گرفته خواهد شد.

3

خب برای این مشکل نیز راه حلی وجود دارد. اغلب شرکت های اجاره ی خودرو در اکثر شهرهای کشور شعبه دارند. یعنی میتوانید به عنوان مثال خودرو را در اصفهان تحویل بگیرید و در تهران تحویل بدهید.

برای بازگشت به اصفهان نیز میتوانید دوباره اقدام به اجاره ی خودرو از شعبه ی تهران کنید و زمانیکه به اصفهان رسیدید خودرو را تحویل دهید.

برخی دیگر از شرکت ها این امکان را ندارند. یعنی ممکن است در شهری که شما سفر کرده اید شعبه ی دیگری نداشته باشند با این حال برای این مشکل هم راه حلی وجود دارد.

این شرکت ها با هتل ها و مراکز تفریحی قرار داد دارند و میتوانید خودرو را به این مراکز تحویل دهید و دیگر نگران خودرو نباشید. با این حال ممکن است که  در زمان بازگشت خودروها تماما اجاره داده شده باشند و مجبور باشید با اتوبوس یا قطار یا هواپیما بازگردید.

4

قیمت این خودروهای اجاره ای به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل مدل خودرویی است که اقدام به اجاره ی ان کرده اید. خب هر چقدر مدل خودرو بالاتر برود هزینه ی اجاره ی ان نیز بیشتر میشود.

عامل دیگر اجاره ی خودرو همراه با راننده یا بدون راننده است. اگر همراه با راننده خودرو را اجاره کنید باید هزینه ی بیشتری نسبت به وقتی که بدون راننده اجاره کرده اید بپردازید.

عامل دیگر جایی است که قرار است بروید. هزینه ی خودروهای اجاره ای بر اساس میزان کیلومتر طی شده است. به این صورت که مبلغی را در ابتدا برای خروج از شهر میپردازید حداقل برای 10 ساعت و پس از ان تا زمانیکه خودرو را تحویل شرکت مربوطه بدهید با توجه به کیلومتری که روی دستگاه افتاده هزینه ی اجاره ی خودرو محاسبه میشود.

دقت کنید که اگر خودرو در حین اجاره آسیب دیده باشد (مثل تصادف) باید تا سقف 10 میلیون هزینه بپردازید. اگر کثیف باشد هزینه ی کارواش به عهده ی شما است و اگر نیاز به تعمیر داشته باشد علاوه بر هزینه ی تعمیر خودرو باید مبلغی به ازای روزهایی که خودرو در تعمیرگاه است نیز بپردازید.

اما اگر با این همه هزینه اجاره ی خودرو به جای خرید خودرو ان هم در این روزها که قیمت ها سر به فلک کشیده اند بسیار به صرفه تر است و می‌توان گفت گزینه مناسب برای سفر کردن در تعطیلات اجاره خودرو است نه خرید آن.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.