| کد خبر: 197925 |

رئیس ستاد برگزاری « نمایشگاه حمل‌ونقل عمومی و خدمات شهری» مطرح کرد:

◄ آشنایی با الگوهای موفق در عرصه حمل‌ونقل عمومی

توسعه حمل‌ونقل شهری باعث توسعه پایدار شهرها می‌شود.

تین نیوز

رئیس ستاد برگزاری «نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل عمومی و خدمات شهری» با اعلام مشارکت 76 شرکت داخلی در هفدهمین دوره این نمایشگاه گفت: امروز همگام با پیشرفت روزافزون جوامع در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شاهد تحولات چشمگیری در عرصه حمل‌ونقل عمومی و توسعه شهری در کشور به‌ویژه در کلان‌شهر تهران هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، سیدعلی اعتدالی افزود: این نمایشگاه با مشارکت مؤثر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تحت پوشش این معاونت و با همکاری سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بر پا شده است.

وی با تأکید بر این‌که «نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل عمومی و خدمات شهری» در انجمن جهانی صنایع نمایشگاهی (UFI) به ثبت رسیده، اعلام کرد: نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌توانند در امر بازاریابی علمی، انتقال فنّاوری و توسعه صنعتی مؤثر باشند.

رئیس ستاد نمایشگاه حمل‌ونقل عمومی و خدمات شهری با تأکید بر این‌که 5 هدف برای این نمایشگاه پیش‌بینی‌شده، اضافه کرد: معرفی دستاوردها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌ها و سازمان‌های داخلی در زمینه ناوگان حمل‌ونقل عمومی، صنایع ریلی، خودروهای سنگین، ماشین‌آلات عمرانی و راه‌سازی، وسایل نقلیه سبک و سنگین، خودروهای مخصوص و تجاری، خودروهای برقی و هیبریدی و تجهیزات ترافیکی، عمران و توسعه شهری، مکانیزاسیون خدمات شهری، مدیریت جامع شهری، دستاوردهای شهرداری‌های سراسر کشور و زیرساخت‌های حمل‌ونقلی کشور، نخستین هدف نمایشگاه مذکور است.

اعتدالی با بیان این‌که فراهم نمودن زمینه‌های لازم جهت سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی در بخش‌های مربوط به ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه، هدف بعدی این نمایشگاه است، تصریح کرد: بهبود وضعیت محیط‌زیست در کلان‌شهرها و بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور، واپسین هدف نمایشگاه فوق است.

رئیس ستاد نمایشگاه حمل‌ونقل عمومی و خدمات شهری با اشاره به این‌که انتقال دانش فنی و تکنولوژی روزآمد به کشور در راستای رشد کیفی محصولات داخلی و ایجاد ظرفیت‌های جدید در بخش تولید رقابتی یکی از اهداف این نمایشگاه است، اظهار کرد: آشنایی با الگوهای موفق در عرصه حمل‌ونقل عمومی، جابه‌جایی کالا و مسافر، نیازمندی‌های شهری و توسعه راه‌های برون‌شهری و معابر درون‌شهری از دیگر اهداف نمایشگاه مذکور است.

وی با تأکید بر این‌که کشورمان در مسیر توسعه اقتصادی به ارتقای کیفی خدمات قابل عرضه، رعایت استانداردهای جهانی، توسعه شهری، رفع معضل ترافیک، توسعه حمل‌ونقل عمومی و بهره‌گیری از آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردهای جهانی راه و زیربنای حمل‌ونقل نیاز دارد، اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه حمل‌ونقل عمومی و خدمات شهری، این موقعیت را فراهم می‌سازد تا شهروندان به جایگاه خود در توسعه اقتصادی شهرها واقف شوند.

نمایشگاه به مسئولیت‌پذیری مسئولان در قبال شهروندان می‌انجامد

رئیس ستاد نمایشگاه حمل‌ونقل عمومی و خدمات شهری با اشاره به این‌که مسئولیت‌پذیری نهادهای ذی‌ربط و مراکز تصمیم‌گیر در ارتباط با تأمین خواسته‌های شهروندان ازجمله آثار برگزاری این نمایشگاه است، اظهار کرد: کمک به بازسازی فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و خدماتی شهرها، توجه به مسائل و مشکلات ناوگان حمل‌ونقل شهری و جاده‌ای و کمک به حل معضل ترافیک از دیگر نتایج نمایشگاه مذکور است.

وی در پایان با تأکید بر این‌که امیدواریم با بهره‌گیری از دستاوردهای هفدهمین نمایشگاه، بتوانیم نمایشگاه هجدهم را در سال آینده پر بارتر از امسال برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: این امیدواری با توجه به پشت سرگذاشتن تحریم‌های ناعادلانه بین‌المللی سال‌های اخیر و ارتقای سطح نمایشگاه، چه ازلحاظ کیفی و چه ازلحاظ کمّی، دور از انتظار نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.