| کد خبر: 197910 |

افزایش ظرفیت حمل بار بندرانزلی به ۱۰ میلیون تن با تکمیل خط ریلی

تکمیل پروژه خط ریلی رشت ـ انزلی ـ کاسپین، ظرفیت بندرانزلی را چندبرابر کرده و امکان حمل و نقل بار با ظرفیت ۱۰ میلیون تن را نیز فراهم می‌کند.

تین نیوز

 استاندار گیلان گفت: تکمیل پروژه خط ریلی رشت-انزلی-کاسپین، ظرفیت بندرانزلی را چندبرابر کرده و امکان حمل و نقل بار با ظرفیت ۱۰ میلیون تن را نیز فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرانزلی، ارسلان زارع امروز در حاشیه بازدید از زیرساخت‌ها و توانمندی‌های بندرانزلی(مجتمع بندری انزلی) اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشور به سبب تحریم‌های ظالمانه اقتضا می‌کند از ظرفیت داخلی استان‌ها استفاده بیشتری شود.

استاندار گیلان یکی از ظرفیت‌های این استان را وجود دریای خزر در آن دانست و گفت: بندرانزلی به واسطه ظرفیت خوبی که دارد برای رفع مشکلات استان گیلان و تقویت صادرات در آن بسیار موثر است و از ابتدای دولت یازدهم حجم سرمایه‌گذاری خوبی در آن توسط دولت و بخش خصوصی انجام شده است.

وی حجم سرمایه‌گذاری در زمینه صادرات در بندرانزلی را بیش از 870 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: طی بازدید از بندرانزلی، پروژه‌های فعال زیادی را که با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی انجام شده است را مشاهده کردم.

زارع با اشاره به ظرفیت همسایه‌های شمالی استان گیلان و برنامه‌های دولت خاطرنشان کرد: تکمیل کریدور شمال و تکمیل پروژه خط ریلی رشت- انزلی- کاسپین، ظرفیت بندرانزلی را چندبرابر کرده و امکان حمل و نقل بار با ظرفیت 10 میلیون تن را نیز فراهم می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: طی جلسه‌ای مقرر شد برخی از مشکلات قابل حل در استان گیلان در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شود و مسائلی که نیازمند پیگیری‌های ملی نیز هستند با همت مسئولان استان تا برطرف شدن آن، دنبال شوند.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه اتصال خط ریلی به بندرانزلی و منطقه کاسپین تا پایان دولت دوازدهم از برنامه‌های دولت فعلی است عنوان داشت: همچنین قرار است بخش اعظمی از خط ریلی رشت به آستارا نیز تکمیل شود و از تلاش‌های همه مسئولان در این رابطه قدردانی می‌کنم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.