| کد خبر: 192777 |

با حضور وزیر راه و شهرسازی،

◄ سایت رادار ترمینال هوایی تهران و مرکز عملیات ایمنی و اضطراری افتتاح شد

پروژه راهبردی رادارهای MSSR و PSR آسمان تهران و مرکز عملیات ایمنی و اضطراری صبح امروز 30 تیر ماه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به بهره‌برداری رسید.

تین نیوز

 پروژه راهبردی رادارهای MSSR و PSR آسمان تهران و مرکز عملیات ایمنی و اضطراری صبح امروز 30 تیرماه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، این رادار نمونه‌ای از طیف وسیع سامانه‌های ارتباطی، کمک ناوبری، نظارتی، ایمنی، امنیتی، مکانیکال، الکتریکال و انواعی از دیگر تجهیزات فرودگاهی است که باعث تکمیل پوشش فضای TMA تهران و افزایش ضریب ایمنی پروازهای محدوده پایتخت می‌شود.

رادار TMA کوشک بزم بخشی از پروژه بزرگ پوشش نظارتی فضای کل کشور و مشتمل بر دو رادار از نوع PSRو MSSR است که به فناوری MODE S که از آخرین دستاوردهای روز دنیا در تجهیزات نظارتی به شمار می‌رود، تجهیز شده است. قابلیت پیشرفته Mode S این رادار، دقت نظارت برای پروازهای عبوری را نیز افزایش می‌دهد.

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با در اختیار داشتن مالکیت 54 فرودگاه و ارائه خدمات تخصصی و اختصاصی ناوبری هوایی به تمامی  فرودگاه‌های سراسر ایران یکی از مهم‌ترین زیر مجموعه‌های وزارت راه وشهرسازی محسوب می‌شود که نقش مهم و بی‌بدیلی را در صنعت حمل و نقل وهوایی کشور ایفا می‌کند.

مرکز عملیات ایمنی و اضطراری شامل بخش جمع‌آوری اطلاعات ایمنی و پردازش سیستماتیک که محل جلسات مدیران عالی شامل میز بحران به منظور مدیریت کلان و اطلاع‌رسانی در سوانح و حوادث غیرمترقبه و بخش آموزش و ادارات تابعه حوزه مدیریت ایمنی است  کمک شایانی به ارتقا ایمنی در فرودگاه‌ها کشور می‌کند.

ارائه خدمات هوانوردی ایمن، سریع و با کیفیت از جمله سیاست‌های راهبردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است که در این میان تامین، حفظ و ارتقاء سطح ایمنی در فرودگاه‌ها و هدایت پروازها از اهمیتی دو چندان برای مدیران و متخصصان عملیاتی شرکت برخوردار است.

این مرکز منبع تامین اطلاعات ایمنی نظیر اطلاعات بررسی سوانح، اطلاعات بررسی حوادث، گزار ش توسط خلبانان شرک هواپیمایی، گزارش‌گیری مداوم در مورد صلاحیت‌های کار، اطلاعات ارزیابی ریسکی، ارزیابی ریسک ایمنی، اطلاعات استخراج شده گزارشات و یافته‌های ایمنی از انواع ممیزی‌ها، اطلاعات ایمنی استخراج شده از منابع بین‌المللی یا سوانح و حوادث سایر کشورها است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    درود بر خبرگزاری ۴ فصل و همراه باد