| کد خبر: 191464 |

یک کارشناس حمل‌ونقل درخواست کرد:

◄ تمرکز بر 2 متغیر مهم پس از توسعه جاده‌ها

یک کارشناس حمل‌ونقل معتقد است اگرچه اصل ایده عدم توسعه معابر درست است اما این امر نباید به معنی توقف کامل توسعه معابر باشد.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل معتقد است اگرچه اصل ایده عدم توسعه معابر درست است اما این امر نباید به معنی  توقف کامل توسعه معابر باشد.

به گزارش تین نیوز، مجید بابایی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی و در پاسخ به دیدگاه‌هایی مطرح کرد که ساخت آزادراه همت-کرج را اشتباه عنوان می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بابایی گفت: اشتباهی که ما در این سال‌ها مرتکب شده‌ایم آن است که به‌جای این‌که همزمان با توسعه حمل‌و‌نقل عمومی ساختار اقتصادی خودرو محوری را اصلاح کنیم و آن را به گزینه‌ای گران برای استفاده روزمره تبدیل کنیم، بر محدود شدن توسعه زیرساخت جاده‌ای تمرکز کرده‌ایم.

وی افزود: خب نتیجه این ایده چه بوده؟ مردم به‌دلیل ارزانی استفاده از خودرو حتی با تحمل ترافیک‌های سنگین باز هم ترجیح به استفاده از آن دارند. اتفاقاً این سناریویی که در این سال‌ها دنبال کرده‌ایم نه تنها جلوی توسعه معابر را نگرفت و نه تنها شهرها را خودرو محورتر کرد بلکه رشد حمل‌و‌نقل عمومی را هم کند کرده است.

این کارشناس تاکید کرد: ما نباید شهرها و مردم را از داشتن جاده مناسب محروم کنیم، آن‌چه که باید بر آن تمرکز کرد 2 چیز است: اول توسعه حمل‌و‌نقل عمومی و دوم اصلاح ساختار اقتصادی خودرو محوری.

او با طرح این پرسش که مردم برای جابه‌جایی در مسیر تهران کرج چه گزینه قابل اعتمادی غیر از خودرو دارند؟ گفت: در حال حاضر نه مترو و نه راه آهن حومه‌ای توسعه درخوری نداشته‌اند که البته باید به مدیران خرده گرفت که چرا این‌قدر کند عمل می‌کنند.

بابایی خاطرنشان کرد: البته من کاملاً معتقدم مشکل پول و بودجه هم نیست. بیشتر به ساختار اقتصادی کشور بر می‌گردد که بسیار بیمار است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.