| کد خبر: 183906 |

یک کارشناس حمل‌ونقل مطرح کرد:

◄ سیر نزولی ترانزیت کشور طی سال‌های گذشته

معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، موضوع تشکیل ستاد ویژه ترانزیت در نهاد ریاست جمهوری را به‌عنوان یک ایده اولیه توسط یک کمیته متشکل از نمایندگان دولت و بخش غیر دولتی مورد بررسی قرار دهد.

تین نیوز

 یک کارشناس حمل‌ونقل معتقد است ساز و کارها و قابلیت‌های موجود در وزارت راه و شهرسازی و معاونت حمل‌و‌نقل امکان ایجاد تحول اساسی در بخش ترانزیت را نمی‌دهد.

به گزارش تین‌نیوز، مجید بابایی با تاکید بر این‌که مشکلات موجود در بخش ترانزیت ناشی از ساختار مدیریت ترانزیت در کشور است، اظهار کرد: با ادامه وضع موجود توان ترانزیت کشور حداکثر  10 تا 15 میلیون تن خواهد بود.

او با بیان این‌که حتی تشکیل شورای ترانزیت در وزارتخانه هم نتوانست رونقی به بخش ترانزیت بدهد، افزود: بنابراین باید قبول کنیم مشکل زیرساختی است و نباید برای بهبود وضعیت ترانزیت کشور به ادامه شیوه‌های رایج این سال‌ها امید چندانی بست.

بابایی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل ترانزیت، قبلا هم پیشنهاد کرده‌ام ستاد مدیریت ترانزیت را از وزارتخانه بیرون ببریم و مسئولیت دبیرخانه آن با وزارتخانه باشد اما سیاست‌گذاری و تبیین برنامه‌ها و تقسیم وظائف دستگاه‌ها در نهادی بالادستی و با اختیارات متناسب صورت گیرد.

بابایی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، موضوع تشکیل ستاد ویژه ترانزیت در نهاد ریاست جمهوری را به‌عنوان یک ایده اولیه توسط یک کمیته متشکل از نمایندگان دولت و بخش غیر دولتی مورد بررسی قرار دهد.

به گفته وی به طور قطع در این بررسی، نقاط قوت و ضعف این پیشنهاد در مقایسه با وضعیت موجود مشخص خواهد شد.

بابایی هم‌چنین با بیان این‌که ترانزیت صرفاً یک شیوه حمل نیست بلکه چارچوبی از تعاملات تجاری و سیاسی است، گفت: در ساختار موجود به نوعی تزانزیت را به‌عنوان مدی از حمل‌و‌نقل پذیرفته‌اند که دولت مجری و سیاستگذار محض است ضمن این‌که تقسیم وظائف برون‌بخشی هم به خوبی صورت نگرفته است.

او تاکید کرد: در مجموع تشکیل کمیته بررسی ساختار ترانزیت را ضروری می‌دانم ضمن این‌که گزینه دیگری هم در این سال‌ها پیشنهاد نشده است و در نتیجه در ترانزیت مسیر نزولی را طی کرده‌ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.