| کد خبر: 189726 |

برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشورهای حاشیه خزر در مازندران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشورهای حاشیه خزر در مازندران برگزار می‌شود.

تین نیوز

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشورهای حاشیه خزر در مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، عبدالله مهاجر ضمن اشاره به برگزاری هجدهمین اجلاس شورای بین‌المللی همکاری‌های تجاری اتاق های بازرگانی حاشیه خزر، اظهار کرد: این شورا با هدف تعاملات سازنده، شناخت توانمندی‌ها و ظرفیت‌های طرفین، رفع موانع پیش روی صادرات و معاملات تجاری کشورهای عضو حدود 23 سال پیش تاسیس شد که مازندران برای نخستین‌ بار میزبان آن در اجلاسیه هجدهم است.

وی تصریح کرد: برگزاری این حرکت اقتصادی بسیار پویا می‌تواند استفاده خوبی برای کشورهای حاشیه خزر داشته و مازندران نیز به عنوان یکی از استان‌های متصل به خزر، قطعا متاثر از این رویداد خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران خاطرنشان کرد: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری و برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های این استان دو رویداد دیگر بوده که در روزهای 20 و 21 خرداد برگزار می‌شود و در واقع هر کدام از آنها مکمل یکدیگر هستند.

مهاجر با بیان اینکه در اجلاسیه و نمایشگاه بیش از 100 میهمان خارجی حضور دارند، گفت: 20 سفیر از کشورهای حاشیه به این رویدادها دعوت شده که تاکنون 12 سفیر اعلام آمادگی کردند و بقیه تا روز شنبه حضور یا عدم حضور خود را اطلاع خواهند داد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در ادامه بیان کرد: موفق نبود اجلاسیه نداشتن مسیر درست نیست بلکه ما با محدودیت‌ها، کمبودها و تحریم‌هایی روبرو بودیم که نیاز بود تا مشارکت دولتی را بیشتر در کنار بخش خصوصی داشته باشیم اما دولت نیز با محدودیت‌هایی مواجه و در نهایت پروسه فعالیت اقتصادی با کندی و بعضا با توقف مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: پیام مثبت اجلاسیه همایش و نمایش توانمندی‌های مازندران حرکت کردن علیرغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها بوده تا توانمندی‌های خود را عرضه کرده و به دنبال ایجاد انگیزه و رغبت برای افرادی باشیم که تمایل به سرمایه‌گذاری در این استان دارند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.