| کد خبر: 187354 |

ساخت فرودگاه بجنورد طبق چه معیاری بوده است؟

فرودگاه بجنورد با داشتن طولانی‌ترین باند تنها هواپیما‌های خاص می‌توانند در آن بنشینند که این خود سوالی هایی را در ذهن هر کسی پیش می آورد که نیاز به پاسخ دارد.

تین نیوز

فرودگاه بجنورد با داشتن طولانی‌ترین باند تنها هواپیما‌های خاص می‌توانند در آن بنشینند که این خود سوالی هایی را در ذهن هر کسی پیش می آورد که نیاز به پاسخ دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، مدیر فرودگاه بجنورد از هزینه‌های بی‌مورد و اظهارنظر‌های غیر کارشناسانه در خصوص فرودگاه بجنورد انتقاد کرد و برای نخستین بار پرده از برخی ابهامات و مشکلات این فرودگاه برداشت.

سید مهدی رزاز با تاکید بر اینکه مسئولان استان خراسان شمالی اطلاع دقیقی از شرایط فرودگاه بجنورد ندارند٬ اظهار داشت: شرکت فرودگاه‌های کشور تمامی اهداف لازم در خصوص تجهیز فرودگاهی ایده‌آل مطابق با قوانین ایکائو را در بجنورد پیاده کرده و به جر‌أت می‌توان گفت فرودگاه بجنورد با فرودگاه مجهزی مانند مشهد قابل برابری است.

وی افزود: دارا بودن آی اس ال، داشتن طولانی‌ترین باند و مجهزترین ترمینال ازجمله مزیت‌های فرودگاه بجنورد است.

مدیر فرودگاه بجنورد در خصوص وضعیت نهایی فرودگاه بجنورد گفت: فرودگاه بجنورد فرودگاهی خاص، با شرایط خاص است که تنها هواپیما‌های خاص می‌توانند در آن بنشینند.

رزاز در ادامه اظهار داشت: رفرنس فرودگاه بجنورد٬ نامه‌ها و طرح جامع مطالعاتی فرودگاه‌های کشور است و نمی‌توانم توجهی به اظهار نظر‌های نمایندگان و دیگر افراد داشته باشم.

مدیر فرودگاه بجنورد عنوان کرد: بر اساس نامه سازمان هواپیمایی کشور فرودگاه بجنورد با توجه به شرایط جغرافیایی توان پاسخگویی به دستگاه آی ال اس را ندارد و باید خاموش شود. وقتی فرودگاهی در منطقه کوهستانی «آی ال اس» آن خاموش شد یعنی دیگر هواپیمایی نمی‌تواند به آن منطقه بیاید.

وی با بیان اینکه پرداختن به مسائل فرودگاه نیاز به دانش فنی و تخصصی دارد٬ افزود: بر اساس سند‌هایی در سال ۸۰ گفته‌اند که فرودگاه بجنورد توانایی نصب آی ال اس را ندارد، اما در سال ۹۲ شاهد آن بودیم که این دستگاه گران قیمت را خریداری کرده و نصب کرده‌اند.

رزاز در خصوص قول‌های فراوانی که مسئولان و نمایندگان استان در خصوص فرودگاه بجنورد می‌دهند٬ اظهار داشت: استانی که پتانسیل‌های موجود آن برای سرمایه‌گذاری در اکثر موارد مغفول واقع شده، مشخص است که فرودگاه دست‌آویز خوبی برای جلب توجه افکار عمومی خواهد شد.

وی افزود: فرودگاه بجنورد فرودگاه خاصی است که در شرایط بحرانی و شش ماه دوم سال توانایی انجام پرواز را ندارد.

مدیر فرودگاه بجنورد خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری‌ها باید بر اساس پتانسیل‌های موجود در نظر گرفته شود که متاسفانه این موضوع در خصوص فرودگاه بجنورد انجام نگرفته است و شاهد بسیاری از هزینه‌های بی مورد بوده‌ایم.

وی در پایان گفت: فرودگاه بجنورد مانند معلولی است که از آن انتظارات بی‌جا داریم بلکه باید با آن کنار آمده و واقعیت را بپذیریم.

علی‌رغم هزینه‌های میلیاردی برای تجهیز و توسعه فرودگاه بجنورد٬ اینک فرودگاه به علت شرایط بد جغرافیایی و سایر مشکلات مکانی٬ در هفته فقط میزبان دو پرواز از تهران بوده و آن هم در بیشتر مواقع٬ لغو و یا باطل می‌شود و هیچ شرکتی رغبت به حضور در فرودگاه بجنورد را ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.