| کد خبر: 182225 |

عبدالناصر همتی:

◄ دلار ارزان خواهد شد، برنامه داریم

قیمت دلار واقعی است؟ بانک مرکزی مانع ریزش قیمت‌هاست؟و ...این‌ها سؤالاتی است که این روزها بسیاری از مردم از کارشناسان و مقامات دولتی می‌پرسند.

تین نیوز

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی امروز به این سؤال پاسخی صریح داد و اتهاماتی که در حوزه دلار به بانک مرکزی وارد است را پاسخ داد.

به گزارش تین‌نیوز، رئیس‌کل بانک مرکزی در واکنش به شائبه ممانعت عمدی این بانک از کاهش قیمت دلار گفت: نرخ فعلی به‌هیچ‌وجه قیمت ذاتی دلار نیست و برای تعدیل آن برنامه داریم.

همتی، با رد این تصور که بانک مرکزی نمی‌خواهد قیمت دلار پایین بیاید گفت: برای بانک مرکزی در کنار تقویت ارزش پول ملی ثبات در بازار و ممانعت از نوسان نیز مهم است ولی این بدان مفهوم نیست که از کاهش نرخ ارز ممانعت کرده یا در پی افزایش آن باشیم.

عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: سؤالی در ذهن برخی مردم در راهپیمایی 22 بهمن بود اینکه درسته بانک مرکزی نمی‌خواهد قیمت دلار پایین بیاید؟ گفتم نعوذباله! مگر ممکنه؟ برای بانک مرکزی در کنار تقویت ارزش پول ملی، ثبات در بازار و ممانعت از نوسان نیز مهم است، ولی این بدان مفهوم نیست که از کاهش نرخ ممانعت کرده یا در پی افزایش آن باشیم.

 تاکید داشتند که تلاش بیشتری برای کاهش نرخ دلار بشود. گفتم من هم معتقدم نرخ فعلی به‌هیچ‌وجه قیمت ذاتی دلار نیست و برای تعدیل آن برنامه داریم و مطمئن باشید تمام تلاش خود را مصروف تقویت ارزش پول ملی خواهیم کرد.

روز پنج‌شنبه، دلار به زیر مرز ۱۲ هزارتومانی بازگشت، ولی دلالان در یک روز نیمه تعطیل توانستند قیمت را یک‌بار دیگر به بالای مرز یادشده ببرند. قیمت دلار که روز پنج‌شنبه با یک کاهش ۶۰ تومانی به بهای ۱۱ هزار و ۹۵۰ تومان رسیده بود، روز یکشنبه با ۱۰۰ تومان افزایش مواجه شد و روی عدد ۱۲ هزار و ۵۰ تومانی قرار گرفت.

5137897

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.