| کد خبر: 179013 |

◄ دستاورد حمل‌ونقل ریلی از مثبت شدن تراز گردشگری: فقط 8 درصد

اگرچه میزان سفر ریلی در 7ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته اما این رقم در مقایسه با آمار کلی سفر تنها 8درصد است.

تین نیوز

تراز سفر به ایران از مرزهای مختلف، با عدد ۴ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۴۱۳ سفر ورودی در مقابل 4 میلیون و ۷۰۴ هزار و ۵۰۹ سفر خروجی در ۷ ماه نخست امسال، نشان می‌دهد که نسبت به سال‌های قبل روند مثبتی در مسافرت‌های ورودی به کشور داشته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  نکته مهم در این بین، این است که تنها 8درصد از این سفرهای ورودی به کشورمان، آن هم فقط در مرزهای داخلی به‌وسیله حمل‌ونقل ریلی انجام گرفته است.

معاون مسافری راه‌آهن در این‌باره به خبرنگار ما گفت: از ابتدای امسال 13 میلیون و ۸۰۰ هزار نفر-مسافر به‌وسیله قطارهای مسافری از استان‌های مختلف کشور جابه‌جا شده‌اند.

میرحسن موسوی افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است و بر این اساس، به تفکیک در قطارهای بین‌شهری ۱۱ درصد و در قطارهای حومه‌ای ۷ درصد رشد داشته‌ایم.

به‌رغم تلاش‌های شرکت راه‌آهن در توسعه محورهای مواصلاتی ریلی و اتصال مراکز استان‌ها به شبکه ریلی سراسری و همچنین رساندن ریل به کشورهای همسایه و حوزه CIS، کارشناسان حمل‌ونقل ریلی دلیل اصلی نسبت سبک‌تر سفر ریلی در مقایسه با آمار کلی سفر را کمبود ناوگان سریع‌السیر موردنیاز می‌دانند.

این در حالی است که آمار سفرهای ورودی به‌وسیله حمل‌ونقل ریلی به کشور نزدیک به صفر بوده است و نزدیک به 90 درصد سفرهای ورودی به کشور نیز از طریق هواپیما و 88 درصد سفرهای داخلی به‌وسیله حمل‌ونقل جاده‌ای انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.