| کد خبر: 175072 |

◄ دانش‌آموزان حاشیه خطوط ریلی، مسافر قطار «نظم و دوستی» شدند

قطار «نظم و دوستی»، همانند سال‌های گذشته، امروز (۱۷ مهر) هم‌زمان با هفته نیروی انتظامی با حضور دانش آموزان مدارس حاشیه خطوط ریلی محور تهران-کرج حرکت کرد.

تین نیوز

در  سفری که به منظور فرهنگ‌سازی از سوی پلیس راه‌آهن برنامه‌ریزی‌شده بود، ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان مدارس حاشیه خطوط ریلی شرکت کردند و موضوعاتی چون نهادینه کردن نظم و قانون و احترام به حقوق شهروندی، ایمنی در راه‌آهن و دانستی‌های همگانی و ارتقاء سطح علمی به آن‌ها در و با قالب برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، آموزش داده شد.

​به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران،  قطار «نظم و دوستی»، ساعت هشت صبح از تهران حرکت خود را آغاز و تا ایستگاه راه‌آهن کرج سیر داشت که در طول این سفر علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع و شاد، مسابقه‌ای در مورد موضوعات آموزش داده‌شده برگزار شد.

دانش آموزان مسافر این قطار، پس از بازگشت به ایستگاه راه‌آهن تهران، در مراسم ویژه‌ای که در سالن بین‌المللی ایستگاه راه‌آهن تهران با حضور سرهنگ ملکی رئیس پلیس‌راه آهن کشور برگزار شد شرکت کردند و در زمینه رفتارهای پرخطر و ناهنجار در حاشیه خطوط، سنگ‌پرانی به قطارهای مسافری، بازی و تردد در حریم خطوط ریلی و ... نکاتی به آن‌ها یادآوری شد.

همچنین دومین جشنواره همیاران پلیس‌راه‌آهن کشور نیز در حاشیه این مراسم برگزار شد.

سرهنگ ملکی فرمانده پلیس‌راه آهن کشور در این مراسم با یادآوری اینکه هدف از برگزاری این برنامه، فرهنگ‌سازی و توجه به خطرات تردد در حاشیه خطوط است، گفت: نحوه سفر با قطار، چگونگی خدمات‌رسانی کارکنان راه‌آهن و وظایف پلیس در حوزه راه‌آهن از دیگر اهداف راه‌اندازی قطار «نظم و دوستی» است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.