| کد خبر: 174787 |

◄ نهایی شدن طرح تن-کیلومتر منتظر تائید وزیر راه

مبنای محاسبات کرایه حمل‌ونقل بار تغییر می‌کند. داریوش امانی، معاون سازمان راهداری با اعلام این خبر گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در هفته جاری با تائید وزیر راه کلیات این طرح نهایی شده و به مرحله اجرا برسد.

تین نیوز

مبنای محاسبات کرایه حمل‌ونقل بار تغییر می‌کند.

داریوش امانی، معاون سازمان راهداری با اعلام این خبر گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در هفته جاری با تائید وزیر راه کلیات این طرح نهایی شده و به مرحله اجرا برسد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، امانی اظهارکرد: در ماه‌های ابتدایی امسال و در قالب تجمعاتی که از سوی راننده‌های کامیون درباره شرایطشان صورت گرفت، یکی از اصلی‌ترین مشکلات آنها بحث چگونگی محاسبه نرخ حمل بار بود. آنها در کنار درخواست فوری برای افزایش نرخ‌ها، این مسئله را نیز مطرح کردند که چارچوب محاسبه نرخ براساس تن-کیلومتر تعیین شود.

به گفته او پس‌ازآنکه سازمان راهداری توانست بحث افزاش نرخ کرایه‌ها را نهایی کند، موضوع تغییر مبنای نرخ‌گذاری نیز در دستورکار قرار گرفت که امروز به نتیجه‌ای قطعی رسیده است.

معاون سازمان راهداری بابیان اینکه نرخ‌گذاری براساس تن-کیلومتر نیاز به مطالعات گسترده داشت، تأکید کرد: اگر بنا بود سازمان، مطالعه و جمع‌بندی نهایی در این زمینه را به یک شرکت خصوصی واگذار کند احتمالاً رسیدن به نتیجه‌ای قطعی به بیش از یک سال زمان نیاز داشت؛ اما با پیگیری مسئولان سازمان و برگزاری جلسات چندین ساعته میان مسئولان، کارشناسان و نمایندگان اصناف کار به یک نتیجه قطعی رسید.

امانی اضافه کرد: درحال‌حاضر طرح مطالعاتی به نتیجه‌ای قطعی رسیده تا بتوان ازاین‌پس مبنای محاسبات کرایه را تغییر داد.

به گفته او، درحال‌حاضر کلیات این طرح نهایی و برای بخش‌های مختلف ارسال‌شده است تا در استان‌های کشور به مرحله اجرا برسد. در این رابطه نیاز به‌نظر نهایی شورای‌عالی حمل‌ونقل وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری با تائید وزیر راه و شهرسازی به مرحله اجرا برسد.

معاون سازمان راهداری خاطرنشان کرد: در طول ماه‌های گذشته یکی از اصلی‌ترین هدف‌گذاری‌های سازمان به وجود آوردن شرایط مناسب برای ادامه فعالیت رانندگان کامیون بوده و خوشبختانه در این ماه‌ها طرح و سیاست‌های مثبتی به‌منظور بهبود شرایط رانندگان به تصویب و اجرا رسیده و سازمان همواره تلاش کرده خدمات قابل‌توجه رانندگان را درنظر داشته و تمام توان خود را برای به وجود آوردن شرایطی مناسب برای این قشر زحمت‌کش جامعه بسیج کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 0 0

    مجوز شركتهاى توانمندواجازه فعاليت شركتهاى وابسته به نهادهاى دولتى وكارخانجات توليدى وعدم پرداخت بموقع كرايه و عدم شفافيت در قرارداد هاى منعقده وانحصار بارهاى عمده براى انها رمقى براى بقيه نگذاشته والا شركتهاى معمولى با شكايت راننده وكمسيون ماده ١٢ بيچاره ميشه كجاى دنيا بهر كارگاه وتوليدى مجوز حمل ونقل بدون رعايت ظوابط