| کد خبر: 174756 |

◄ طرح تن-کیلومتر فردا در شورای عالی هماهنگی ترابری بررسی می‌شود

روز یکشنبه پانزدهم مهر، جلسه رسمی شورای عالی هماهنگی ترابری کشور برگزار می‌شود که یکی از موضوعات مورد بحث در آن شورا طرح تن-کیلومتر است.

تین نیوز

یک راننده خودمالک که در کارگروه تعیین شاخص‌های کرایه بر اساس تن-کیلومتر حضور دارد، گفت: روز یکشنبه پانزدهم مهر، جلسه رسمی شورای عالی هماهنگی ترابری کشور برگزار می‌شود که یکی از موضوعات مورد بحث در آن شورا طرح تن-کیلومتر است.

به گزارش تین‌نیوز، مالک نخعی تاکید کرد: روز چهارشنبه گذشته (یازدهم مهر) نیز جلسه کارشناسی تعیین نرخ حمل در چارچوب تن بر کیلومتر برگزار و تقریبا کلیت طرح تصویب شد.

وی ابراز امیدواری کرد که این طرح در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور به تصویب نهایی برسد.

 نخعی تاکید کرد: در صورت تصویب این طرح؛ برای تمام مسیرهایی که برای آن بارنامه صادر شده است کرایه‌ها با فرمول تن بر کیلومتر محاسبه شده و برای بررسی نهایی در اختیار تشکل‌های صنفی رانندگان و کامیونداران و تشکل صنفی شرکت‌های حمل مرکز استان‌ها قرار می‌گیرد.

به گفته وی پس از آن، تشکل‌های صنفی رانندگان و کامیونداران و تشکل صنفی شرکت‌های حمل مرکز استان‌ها نظرات خود را در مورد  مسیرهای خاص استان اعلام می‌کنند و سپس برای اجرا و درج بر روی سرور سازمان راهداری کل کشور به آن سازمان ارسال می‌شود.

نخعی افزود: از آن پس حسب توافقات تشکل‌ها بر روی کرایه‌ها از مبدا شهرستان‌های هر استان، اعداد کرایه مبنا قرار خواهد گرفت و در صورت افزایش هزینه میزان تاثیر آن بر کرایه‌های حمل به صورت درصد تاثیر اعمال خواهد شد و چنانچه مراکز استان ‌ها بر روی کرایه‌ها به توافق نرسند ملاک عمل محاسبات تن-کیلومتر خواهد بود.

به گفته نخعی تصویب طرح تن- کیلومتر مشکل همیشگی سه راس مثلث حمل (کامیون، شرکت، صاحب کالا ) در میزان و مقدار کرایه را حل خواهد کرد.

نخعی همچنین در مورد جزئیات طرح تن-کیلومتر نیز مطلبی با عنوان «چرایی تن بر کیلومتر» در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که علاقه‌مندان برای دریافت مطلب مورد نظر می‌توانند اینجا کلیک کنند. 

downloadFile

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی 0 0

    از برج 3تا الان میخاد مورده بحث و تایید قرار بگیره😏😏و نگرفته .اگه عمری باقی بمونه 5 6 سال دیگه عملی بشه